Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEroğlu, Filiz
dc.date.accessioned2024-10-14T08:18:36Z
dc.date.available2024-10-14T08:18:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationEroğlu, F., & Ataklı Yavuz, R. (2020). Davranışsal İktisat Perspektifinden Z Kuşağının Değer ve Statü Bilincinin İncelenmesi. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-11.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69381/1101924
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6533
dc.description.abstractEkonomik faaliyetlerde neden irrasyonel kararlar verildiğini açıklamaya çalışan davranışsal iktisat alanında tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin ortaya konması önem taşımaktadır. Günümüz tüketicileri için değer ve statü bilinçlerinin incelenmesi de bu bağlamda önemlidir. Tanımsal nitelikli bu çalışmada özellikle kısa vadede dünyada söz sahibi olacak Z kuşağı temsilcisi 425 tüketici ile anket çalışması yapılmış, veriler frekans analizi ve t-testi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, tüketicilerin değer bilincinin statü bilincinden daha yüksek; kadınların değer bilincinin, erkeklerin statü bilincinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Tüketiciler ödedikleri bedelin karşılığında maksimum faydayı beklemektedir ancak ürünün fiyatı ile ilgili çok hassasiyetleri bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractIt is important to find out the factors influencing the consumers’ buying decisions in the field of behavioral economics which try to explain why irrational decisions are given for the economic activities. In this context, exploring the today’s consumers’ value and status consciousnes is crucial. In this descriptive research, 425 Gen Z member-university students who will have the all authority in the world were given a survey and the data was analyzed through frequency analyses and t tests. The results reveal that the consumers’ value consciousness is higher than the status consciousness. Moreover, female participants have higher value consciousness while the male participants have the higher status consciousness. Consumers expect them aximumutility in return what they pay while they are not so much interested in the product pricesolely.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranışsal İktisaten_US
dc.subjectDeğer Bilincien_US
dc.subjectStatü Bilincien_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectBehavioral Economicsen_US
dc.subjectValue Consciousnessen_US
dc.subjectStatus Consciousnessen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.titleDavranışsal İktisat Perspektifinden Z Kuşağının Değer ve Statü Bilincinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating Value and Status Consciousness of Generation Z from Behavioral Economcs Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-3223-953Xen_US
dc.authorid0000-0003-3147-333Xen_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.institutionauthorEroğlu, Filiz
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid-en_US
dc.authorscopusid-en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record