dc.contributor.advisor | Kurudayıoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Çakıcı, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2014-08-19T08:58:44Z | |
dc.date.available | 2014-08-19T08:58:44Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-06-18 | |
dc.identifier.citation | Çakıcı, E. (2010). Milli Eğitim Bakanlığının 2004 yılında tavsiye ettiği yüz temel eserdeki yerel romanlar aracılığıyla edebiyat öğretiminde değerler öğretimi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/635 | |
dc.description.abstract | Değerler, toplumun oluşturduğu, toplumu bir arada tutan bütünsel ve kültürel bağlardır. Uzun zaman diliminde oluşan değerler, küreselleşen dünya ile beraber uç değişimlere uğramakta, ve yok olmaktadır. Önemli kültür unsurları arasında yer alan değerlerin yok olması elbette kültürü de olumsuz yönde etkileyecektir. Toplum, sağlıklı biçimde kültür aktarımını sağlayabilirse geleceğin dünyasına sağlam adımlarla ilerleyebilir. Değerlerin gelecek nesillere aktarılması da toplumun bütünlüğü açısından oldukça önemlidir. Bireyi sosyalleştirmede, topluma kazandırmada önemli bir yere sahip olan değerlerin öğretimi önce ailede başlamalıdır. Bireyin okula başlamasıyla değerler öğretimi okulda da devam etmelidir. Değerler öğretiminin sağlıklı yapılabilmesi için öğretim programlarında değerler öğretimine yönelik kazanımlara ve etkinliklere yer verilmesi gerekir. Araştırmada Milli Eğitim Bakanlığının 2004 yılında tavsiye ettiği Ortaöğretim Yüz Temel Eser’de yer alan yerel romanlardaki değerler betimsel tarama yapılarak tespit edilmiştir. Tespit edilen değerlerin edebiyat öğretiminde nasıl kullanılacağı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde değerlerin tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, öğretimi hakkında kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Bunun yanı sıra birinci bölümde araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, varsayımları ve araştırmayla ilgili tanımlar bulunmaktadır. 32 adet romanda yer alan değerler tespit edildikten sonra bilgisayara aktarılmış, değerler ve romanlar arasında oluşan veriler işlenmiştir. Elde edilen verilerden Excel’de tablolar ve grafikler yapılmıştır. Sonuç bölümünde en çok elde edilen beş değerin duyarlılık, estetik, sevgi, yardımseverlik ve sorumluluk olduğu görülmüştür. En az elde edilen beş değer ise: çalışkanlık, temizlik, barış, aile birliğine önem verme ve bağımsızlıktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değerler | en_US |
dc.subject | Değerler öğretimi | en_US |
dc.subject | Edebiyat öğretimi | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim | en_US |
dc.subject | Yüz temel eser | en_US |
dc.subject | Yerel romanlar | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığının 2004 yılında tavsiye ettiği yüz temel eserdeki yerel romanlar aracılığıyla edebiyat öğretiminde değerler öğretimi üzerine bir araştırma | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Çakıcı, Erdoğan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |