Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorEşitti, Bekir
dc.contributor.authorÖzdemir, Cemile
dc.date.accessioned2024-09-05T12:52:26Z
dc.date.available2024-09-05T12:52:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-18
dc.identifier.citationÖzdemir, C. (2022). Duygusal emek ve işte var olamamanın yenilik yönetimine etkisi: İstanbul ilindeki otel işletmeleri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6348
dc.descriptionBu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimince desteklenmiştir. Proje No: SYL-2021-3503en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasının temel amacı İstanbul ili otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin duygusal emek ve işte var olamama algılarının yenilik yönetimi düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Bu kapsamda, öncelikli olarak konuya ilişkin ilgili alanyazın taraması gerçekleştirilmiş ve araştırma amaçlı hipotezler oluşturulmuştur. Bu kapsamda hazırlanan anket formu ile İstanbul ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmesi işgörenleri üzerinden araştırmanın verileri elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, duygusal emeğin; yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış boyutları yenilik yönetiminin; girdi yönetimi, yenilik stratejisi, örgütsel kültür ve yapı ve proje yönetimi boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. Ayrıca işte var olamamanın işi tamamlama boyutu, yenilik yönetiminin girdi yönetimi, yenilik stratejisi, örgütsel kültür ve yapı ve proje yönetimi boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. Ancak, işte var olamamanın bir diğer boyutu olan işe odaklanamamanın yenilik yönetiminin tüm boyutları ile ters yönlü bir ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu ile işe odaklanamama boyutunun, duygusal emeğin tüm boyutları (yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış) üzerinden yenilik yönetiminin girdi yönetimi ve yenilik strateji boyutlarını aynı yönde etkilediği bulunmuştur. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu, duygusal emeğin derin davranış ve doğal davranış boyutları üzerinden yenilik yönetiminin örgütsel kültür ve yapısını aynı yönde etkilerken, yüzeysel davranış üzerinden ters yönde etkiye sahiptir. İşte var olamamanın işe odaklanamama boyutu ise duygusal emeğin derin davranış boyutu üzerinden örgütsel kültür ve yapısını ters yönde etkilemektedir. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu duygusal emeği bütün boyutları üzerinden (yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış) yenilik yönetiminin proje yönetimi boyutunu aynı yönde etkilerken, işe odaklanamama boyutu yüzeysel davranış üzerinden proje yönetimini ters yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, işte var olamamanın duygusal emeğin derin davranış ve doğal davranış boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. İşte var olamamanın işe odaklanamama boyutu duygusal emeğin doğal davranış boyutunu aynı yönde etkilerken duygusal emeğin yüzeysel davranış ve derin davranış boyutlarını ters yönde etkilemektedir. Sonuç olarak otel işletmeleri, işgörenlerin duygularını yönetmelerine destek olacak motive edici uygulamalar sağlamalıdır. Bu sayede işgörenler duygularını daha iyi yönetecek, işte var olamama problemi ile baş edebilecek ve neticede işletmeye yenilikler gelebilecek bu da işletmenin rekabet avantajı kazanmasını sağlayacaktır. Bu kapsamda işgörenlerin duygularını yönetmelerine yardımcı olacak eğitim destek programları işletmeler tarafından sağlanabilir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis study is to determine the effects of emotional labor and absenteeism perceptions of employees working in hotel businesses in Istanbul on innovation management levels. In this context, first of all, a literature review on the subject was carried out and hypotheses for research purposes were formed. In this context, the data of the research were obtained from the employees of three, four and five-star hotels operating in the province of Istanbul with the prepared questionnaire. According to the research findings, the superficial behavior, deep behavior and natural behavior dimensions of emotional labor affect the input management, innovation strategy, organizational culture and structure and project management dimensions of innovation management in the same direction. In addition, the job completion dimension of presenteeism affects the input management, innovation strategy, organizational culture and structure, and project management dimensions of innovation management in the same direction. However, it was found that the inability to focus on work, which is another dimension of presenteeism, has an inverse relationship with all dimensions of innovation management. It has been found that innovation management over all dimensions of emotional labor (superficial behavior, deep behavior and natural behavior) affects the input management, innovation strategy dimensions of input management in the same direction. The completion dimension of presenteeism has the same effect on the organizational culture and structure of innovation management as the deep behavior and natural behavior dimensions of emotional labor, while it has the opposite effect on superficial behavior. On the other hand, the dimension of not being able to focus on the work of presenteeism adversely affects the organizational culture and structure through the deep-seated dimension of emotional labor. It has been concluded that while the job completion dimension of presenteeism affects the project management dimension of innovation management through all dimensions of emotional labor (superficial behavior, deep behavior and natural behavior) in the same direction, the dimension of not being able to focus on work adversely affects project management through superficial behavior. Finally, presenteeism affects the deep behavior and natural behavior dimensions of emotional labor in the same direction. While the inability to focus on the work dimension of presenteeism affects the natural behavior dimension of emotional labor in the same direction, it affects the surface behavior and deep behavior dimensions of emotional labor in the opposite direction. As a result, hotel businesses should provide motivating practices that will support employees to manage their emotions. In this way, employees will better manage their emotions, cope with the problem of presenteeism, and as a result, innovations will come to the business, which will enable the business to gain competitive advantage. In this context, training support programs can be provided by businesses to help employees manage their emotions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal emeken_US
dc.subjectİşte var olamamaen_US
dc.subjectOtel işletmesien_US
dc.subjectYenilik yönetimien_US
dc.subjectEmotional laboren_US
dc.subjectHotel businessesen_US
dc.subjectInnovation managementen_US
dc.subjectPresenteeismen_US
dc.titleDuygusal emek ve işte var olamamanın yenilik yönetimine etkisi: İstanbul ilindeki otel işletmeleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of emotional labor and presenteeism on innovation management: A research on hotel managements in İstanbulen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Cemile
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record