Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİra, Nejat
dc.contributor.authorDemir, Betül Kübra
dc.date.accessioned2024-09-05T12:40:35Z
dc.date.available2024-09-05T12:40:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-26
dc.identifier.citationDemir, B.K. (2022). Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin krizyönetimine yönelik becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6332
dc.descriptionBu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. Proje No: 3680en_US
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetimine yönelik becerileri ve uzaktan eğitime ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Nicel yöntem kullanılarak yapılan çalışmanın evreni, Çanakkale ilindeki merkez ilçedeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise eğitim kurumlarında görev yapmakta olan ve gönüllü katılım sağlayan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise 2020-2021 eğitim-öğretim yılında tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 2074 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler Aksu ve Deveci (2009) tarafından geliştirilen İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği ve Kurnaz, Kaynar, Şentürk Barışlık, Doğrukök (2020) tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenler tarafından cevaplanan "Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği" ve "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği" veri sonuçları SPSS 26.0 programında analiz edilmiş, bu sayede okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitim algı düzeyleri değerlendirilmiştir. Kişisel Bilgi Formunda yer alan cinsiyet, öğrenim durumu ve medeni durum değişkenlerinin kriz yönetim becerileri ve uzaktan eğitim algı düzeyleriyle analizinde t- test, diğer değişkenlerin analizinde ANOVA kullanılmıştır. Kriz yönetim becerileri türünün alt boyutlarıyla ve uzaktan eğitim algı düzeyleri alt boyutlarının ilişkisi için Pearson korelasyon ve etkisini ortaya koymak için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetim becerisi ile uzaktan eğitim algıları arasında pozitif yönde yüksek anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine whether there is a significant relationship between perceptions of teachers and the skills of school administrators towards crisis management and their perceptions towards distance education. The universe of the study conducted using the quantitative method include teachers who börk in pre-school, primary, secondary and high school educational institutions in the central district of Çanakkale province. The sample consists of 2074 teachers selected by stratified sampling method in the 2020-2021 academic year. The data were collected with the Crisis Management Skills Scale of Primary School Principals developed by Aksu and Deveci (2009), Distance Education Perceptions Scale of Teachers developed by Kurnaz, and the others (2020). The data results of "Crisis Management Skills Scale" and "Teachers' Distance Education Perceptions Scale" answered by teachers were analyzed in SPSS 26.0, thus evaluating crisis management skills of school administrators and distance education perception levels of teachers. T-test was used in the analysis of gender, education status and marital status variables in the Personal Information Form with crisis management skills and distance education perception levels, and ANOVA was used in the analysis of other variables. Multiple regression analysis was used to reveal the Pearson correlation and effect for the relationship between the sub-dimensions of crisis management skills type and distance education perception levels sub-dimensions. As a result of the research, according to the perceptions of teachers, it can be said that there is a positive relationship between the crisis management skills of school administrators and their perceptions of distance education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKrizen_US
dc.subjectKriz yönetimien_US
dc.subjectBecerien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.subjectCrisis managementen_US
dc.subjectSkillen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.titleÖğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin krizyönetimine yönelik becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between school administrators' crisis management skills and their perceptions of distance education according to teachers' perceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorDemir, Betül Kübra
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record