Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Taşkın, Çiğdem
dc.contributor.authorSarılan, Dilek
dc.date.accessioned2024-09-05T11:42:46Z
dc.date.available2024-09-05T11:42:46Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-06-06
dc.identifier.citationSarılan, D. (2022). Sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterlik algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6223
dc.description.abstractGelişmiş ülkeler arasında olabilmenin en önemli koşullardan biri okuryazar olmaktır. Bu doğrultuda, okuryazarlık okuma ve yazma becerilerine sahip olmanın yanı sıra aydınlanmanın da bir gerekliliğidir. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterlik algılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Nicel ve nitel boyutun bir arada kullanıldığı araştırma baskın-baskın olmayan karma yöntem deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterliklerini belirlemek amacıyla Öğretmenlerin Okuryazarlık Öğretimi Özyeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda, ölçekten elde edilen verilerin ayrıntılı bir biçimde incelenmesi amacıyla sınıf öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu araştırmanın nicel boyutunda 666, nitel boyutunda 41 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bulgular sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterliklerinin oldukça yeterli düzeyde olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, cinsiyete göre sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterlik algılarında kadın öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bulgular sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterliklerinin mezun oldukları okul ve hizmet süresine göre farklılaştığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractOne of the most important conditions for being among the developed countries is to be literate. In this direction, developed countries have aimed to make each individual literate by including lifelong learning in their education systems. Besides, literacy skills emerge as a necessity for enlightenment. Accordingly, the aim of this study is to determine the self-efficacy level of primary teachers regarding literacy teaching. The research, in which quantitative and qualitative dimensions were used together, was designed in a dominant-non-dominant mixed method design. Teachers' Literacy Teaching Self-Efficacy Scale was used to understand the self-efficacy level of primary teachers regarding literacy teaching in the quantitative phase of the research. In the qualitative phase, semi-structured interviews were conducted with primary school teachers to examine the data obtained from the quantitative phase in detail. The study group consists of 666 primary teachers in the quantitative phase and 41 teachers in the qualitative phase. Findings obtained from the research revealed that the self-efficacy level of primary teachers regarding literacy teaching is quite high. There was a significant difference in favor of female teachers in the self-efficacy level of primary teachers regarding literacy teaching. Besides, findings also revealed that primary teachers' self-efficacy level of literacy teaching differs regarding their experiences and the school they graduated from.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuryazarlıken_US
dc.subjectOkuryazarlık stratejilerien_US
dc.subjectÖğretmen özyeterliğien_US
dc.subjectLiteracyen_US
dc.subjectLiteracy strategiesen_US
dc.subjectTeachers’ self-efficacyen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterlik algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of self-efficacy perceptions of classroom teachers regarding literacy teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSarılan, Dilek
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record