Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorErenoğlu, Oya
dc.contributor.authorUzun, Ebru
dc.date.accessioned2024-09-05T11:25:37Z
dc.date.available2024-09-05T11:25:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-11-25
dc.identifier.citationUzun, E. (2022). Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya bölümü ve Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilik ve yarar algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6204
dc.description.abstract2019 yılının sonlarına doğru ilk kez ortaya çıkan Covid-19 virüsünün tüm Dünyayı etkilemesiyle pandemi ilan edilmiştir ve kısıtlamalar uygulanmıştır. Bu kısıtlamalar; eğitim, ulaşım, sağlık, turizm gibi birçok sektörü etkilemiştir. Çalışmada kısıtlamalar sonucunda eğitim sisteminin uzaktan eğitime geçmesi sonucu coğrafya eğitiminde oluşan durumlar incelenecektir. İnceleme eğitim sisteminin en önemli öğelerinden biri olan öğretim elemanları üzerinden yapılmıştır. Bu çalışmada coğrafya öğretmeni yetiştiren coğrafya programlarının yer aldığı fakültelerde ve eğitim fakültelerinde coğrafya eğitimi veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilik ve yarar algılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemini 96 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının öz yeterlilik ve yarar algıların incelenmesi için 5'li likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Anket sonuçları SPSS yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ile katılımcılara uygulanan demografik formlardan elde edilen bilgiler ile ilişkisine bakılmıştır. Öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilikleri yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretim elemanlarının ders ortamını düzenleme, etkili öğrenmeler için ders materyalleri hazırlayabilme, farklı öğretim etkinliklerini düzenleyebilme, ölçme ve değerlendirme etkinlikleri hazırlama, uzaktan eğitimin teknoloji unsurlarını ve mevcut bileşenlerini kullanıp derslerine entegre edebilme, karşılaşılan problemleri çözebilme, sanal sınıf uygulamalarını gerçekleştirebilme gibi beceriler için kendilerine güvendikleri ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanlarının uzaktan eğitim yarar algıları ise öz yeterlilik algılarına göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin; etkili öğrenmeler gerçekleştirip, öğrenme becerilerine sahip olmaları, motive olmaları, öğrencilerin derse katılımı, yaratıcığının gelişmesi, çok fazla öğrenciye ulaşması gibi öğrencilere yönelik uzaktan eğitim yarar algıları düşük çıkmıştır. Bu da öğretim elemanlarının sistemde kendilerine güvendiklerinin fakat öğrenciye ulaşmasında bir sorun olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe Covid-19 virus, which appeared for the first time towards the end of 2019, affected the whole world, a pandemic was declared and restrictions were imposed. These restrictions are; It has affected many sectors such as education, transportation, health, tourism. In the study, as a result of the transition of the education system to distance education as a result of the restrictions, the situations in geography education will be examined. The examination was carried out on instructors, one of the most important elements of the education system. In this study, it is aimed to determine the self-efficacy and benefit perceptions of the instructors who provide geography education in the faculties and faculties of education where geography programs that train geography teachers are located for distance education. The research sample consists of 96 instructors. Likert type rating scale of 5 was used to examine the self-efficacy and benefit perceptions of the instructors. The results of the questionnaire were analyzed by SPSS method. The relationship between the findings and the information obtained from the demographic forms applied to the participants was examined. It was determined that the instructors had high self-efficacy for distance education. It has been revealed that the instructors are confident in themselves for skills such as organizing the course environment, preparing course materials for effective learning, organizing different teaching activities, preparing measurement and evaluation activities, using the technology elements and existing components of distance education and integrating them into their courses, solving the problems encountered, and realizing virtual classroom applications. The distance education benefit perceptions of the instructors were lower than the self-efficacy perceptions. Students; The perceptions of the benefit of distance education for students such as effective learning, having learning skills, being motivated, students' participation in the course, developing creativity, reaching too many students were low. This shows that the instructors are confident in the system, but there is a problem in reaching the student.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya eğitimien_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectYarar algısıen_US
dc.subjectGeography educationen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectBenefity regardingen_US
dc.titleFen Edebiyat Fakültesi Coğrafya bölümü ve Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilik ve yarar algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativePerceptions of self-efficency of geography science teachers on geographic education and perceptions of benefits regarding distance educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorUzun, Ebru
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record