Türkçe öğretmeni adaylarının kâğıttan dijitale yazma tutumlarının incelenmesi
Citation
Kütükçü, D. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının kâğıttan dijitale yazma tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının kâğıttan dijitale yazma tutumlarını belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için öğretmenlerin kâğıtla yazma ve dijitalle yazma tutumları incelenmiş, kâğıtla yazma ve dijitalle yazma arasındaki ilişki ortaya çıkarılmak istenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2020-2021 yılında batıda bulunan bir devlet üniversitesinde eğitim gören 217 Türkçe öğretmeni adayı ve çalışma grubunu da yine aynı devlet üniversitesinde öğrenim gören 15 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden karma çeşitleme deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde veri toplama aracı olarak "Kâğıttan Dijitale Yazma Tutumu" ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde ise açık uçlu sorulardan oluşan "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığında Türkçe öğretmeni adaylarının kağıtla yazmadan dijital yazmaya geçiş yaptıkları görülmektedir. Türkçe öğretmen adayları dijital yazma konusunda gerekli yeterliliğe sahip olduklarını düşünmektedir. Türkçe öğretmeni adaylarının cinsiyeti, yaşamını geçirdiği yer, sınıf seviyesi ile dijital yazma arasında; yaşları, not ortalamaları, okudukları kitaplar ve internette geçirdikleri süre ile kağıtla yazma arasında anlamlı fark bulunmaktadır. The main purpose of this research is to determine the attitudes of Turkish teacher candidates in writing from paper to digital. In order to achieve this aim, teachers' attitudes towards writing with paper and writing with digital were examined separately, and then the relationship between writing with paper and writing with digital was desired to be revealed. The sample group of the research consists of 15 Turkish teacher candidates studying at a state university in the west in 2020-2021. Mixed variation design, one of the mixed method designs which was used in the research. In the quantitative part of the research, the "Attitude to Writing From Paper to Digital" Scale, which was prepared by Baştuğ and Keskin in 2017, was used as a data collection tool. In the qualitative part of the research, the "Personal Interview Form", which measures the Attitude of Writing from Paper to Digital, consisting of open-ended questions, was applied. In the light of the data obtained as a result of the research, it is seen that Turkish teacher candidates have switched from writing on paper to digital writing. Turkish teacher candidates think that they have the necessary competence in digital writing. Between the gender of Turkish teacher candidates and digital writing, between their age and writing on paper; between where they spend their life and digital writing; between grade point averages and writing; grade level to digital typing; between the book they read and the writing; There is a significant difference between the time they spend on the internet and digital writing. The gender of Turkish teacher candidates by writing on paper; by digital writing of their age; by writing on paper where he spent his life; with paper writing of grade level; by digital writing of the book which they are reading; There is no significant relationship between the time they spend on the internet and digital writing.