Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Filiz
dc.contributor.authorBıyık, Selma
dc.date.accessioned2024-09-05T08:14:11Z
dc.date.available2024-09-05T08:14:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-06-29
dc.identifier.citationBıyık, S. (2022). Algılanan güven ve kişisel veri güvenliği endişesinin mobil reklamlardan kaçınma davranışı üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6069
dc.description.abstractDijital dönem ile birlikte hayatımızda kendisine alan açan internet ve teknolojik gelişmelerin bir sonucu olan mobil iletişim günümüzün modern toplumu için vazgeçilemez bir unsur olma özelliğini her geçen gün arttırmaktadır. Reklam ve reklamcılık için de aktif/interaktif bir kullanım alanı olan ve her geçen gün daha da büyüyen bu dijital mecra, kullanıcıların reklama maruziyet sıklığını arttırmaktadır. Bu tez çalışmasında, mobil cihaz kullanıcılarının maruz kaldıkları reklamlara karşı duyduğu güven ve kişisel verilerinin güvenliğine duydukları endişenin reklamdan kaçınma davranışları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Online anket yöntemi ile 421 kişilik bir katılımcıya ulaşılmıştır. Anketler ile sağlanan verilerin istatistiki değerlendirmesi için; YEM "Yapısal Eşitlik Modeli", faktör analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonuçları değerlendirildiğinde mobil reklamlara maruz kalan tüketicilerin kişisel veri güvenliği endişesi ile reklamdan kaçınma davranışı sergilemeleri arasında pozitif yönde, istatistiksel açıdan anlamlı ve reklamlara karşı algıladıkları güven ile reklamdan kaçınma davranışı sergileme arasında negatif yönde, istatistiksel açıdan anlamlı bir korelasyon gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractMobile communication, which is a result of the internet and technological developments that opened a space for itself in our lives with the digital era, is becoming an indispensable element for today's modern society. This digital medium, which is an active/interactive usage area for adverts and advertising that is growing day by day, increases the frequency of exposure of users to advertisements. In this thesis, the effects of mobile device users' trust in the advertisements they are exposed to and their concerns about the security of their personal data on their advertisement avoidance behaviours are investigated. A total of 421 participants were reached through the online survey method. For the statistical evaluation of the data provided by the questionnaires; SEM "Structural Equation Modeling", factor analysis, t-test and analysis of variance (ANOVA) methods were utilized. When the results of the study were evaluated; a positive, statistically significant correlation was observed between the personal data security concerns of consumers exposed to mobile advertisements and their behaviour of ad avoidance, and a negative, statistically significant correlation was observed between their perceived trust in advertisements and their behaviour of ad avoidance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamdan kaçınmaen_US
dc.subjectKişisel veri güvenliğien_US
dc.subjectAlgılanan güvenen_US
dc.subjectMobil reklamen_US
dc.subjectİnternet reklamlarıen_US
dc.subjectAd avoidanceen_US
dc.subjectPersonal data securityen_US
dc.subjectPerceived trusten_US
dc.subjectMobile adsen_US
dc.subjectInternet adsen_US
dc.titleAlgılanan güven ve kişisel veri güvenliği endişesinin mobil reklamlardan kaçınma davranışı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of perceived trust and personal data security concerns on mobile ad avoidance behavioren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı (BİİBF)en_US
dc.institutionauthorBıyık, Selma
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record