Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, Yasin
dc.contributor.authorKaradağ, Mehmet
dc.date.accessioned2024-09-05T07:37:29Z
dc.date.available2024-09-05T07:37:29Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKaradağ, M. (2022). Elektronik ticarette tersine lojistik faaliyetlerinin yeniden satın alma niyetine etkisi ve algılanan risk değişkeninin aracılık rolü: hazır giyim sektöründe bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6015
dc.description.abstractGünümüzde bilgi iletişim teknolojilerinin gelişmesi, internet kullanım oranının giderek artması ve firmaların lojistik alt yapılarını giderek geliştirmesi elektronik ticaretin yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu tez çalışmasının amacı elektronik ticaret aracılığıyla satın alınan hazır giyim ürünlerinin iade süreçlerinde firmaların sağladıkları hizmetlerin tüketicilerin yeniden satın alma niyetlerini ne şekilde etkilediğini belirlemek ve bu süreç içerisinde risk algısının etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi anket formu ile 363 kişiden toplanan verilerin SPSS 26 ve AMOS 24 paket programları aracılığıyla analizleri yapılmıştır. Öncelikle SPSS programı ile güvenilirlik ve açıklayıcı faktör analizi (AFA) test edilmiş ardından AMOS programı ile doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve hipotez testleri gerçekleştirilmiştir. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testinin sonuçlarına göre toplam 10 hipotezin 5 tanesi desteklenmiş geriye kalan 5 tane hipotezin ise desteklenmediği bulgulanmıştır. Sonuç olarak tersine lojistik alt bileşenlerinden hizmet alımının ve algılanan risk değişkeninin yeniden satın alma niyetine etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca algılanan riskin, hizmet alımı ve yeniden satın alma niyeti arasında aracılık rolü olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe development of information and communication technologies, the increasing use of the internet and the gradual improvement of the logistical infrastructure of companies have led to the widespread use of electronic commerce today. The aim of this thesis is to determine how the services provided by the companies in the return processes of ready-made clothing products purchased through electronic commerce affect consumers' repurchase intentions and to reveal the effect of risk perception in this process. For this purpose, the data collected from 363 people with an online questionnaire were analyzed using SPSS 26 and AMOS 24 programs. Firstly, reliability and explanatory factor analysis (EFA) were performed using SPSS software; subsequently, confirmatory factor analysis (CFA) and hypothesis testing were performed using AMOS software. According to the results of hypothesis testing using the structural equation model, 5 of the 10 hypotheses were supported while the remaining 5 hypotheses were not supported. As a result, it has been determined that the service purchase from the reverse logistics sub-components and the perceived risk variable have an effect on the repurchase intention. In addition, it was concluded that perceived risk has a mediating role between service purchase and repurchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElectronic commerceen_US
dc.subjectReverse logicticsen_US
dc.subjectPerceived risken_US
dc.subjectElektronik ticareten_US
dc.subjectTersine lojistiken_US
dc.subjectAlgılanan risken_US
dc.titleElektronik ticarette tersine lojistik faaliyetlerinin yeniden satın alma niyetine etkisi ve algılanan risk değişkeninin aracılık rolü: hazır giyim sektöründe bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of perceived risk's mediating role on reverse logistics activities about repurchase intention in electronic commerce: a research in apparel sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKaradağ, Mehmet
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record