Search
Now showing items 1-10 of 13
Popüler kültür metinlerinin ana dili eğitiminde kullanımı
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-05)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersiyle popüler kültür metinlerini ilişkilendirmektir. Bu amaçla da bir model önerilmiştir ve bu modele uygun bir ders programı hazırlanmıştır. Popüler kültür metinlerinin, ...
The effects of explicit film-based instruction on English as a foreign language teacher trainees’ interpretation of implied meanings
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)
The aim of this study is to investigate how Turkish teachers of English as a Foreign Language (EFL) interpret implied meanings, which is a component of pragmatic competence as one of the indispensable sub-competences that ...
Effects of multi-sensory language teaching on learners’ achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)
English language teaching has been based on visual and partly audio materials such as a coursebook, and some basic educational technology equipment. Starting from the end of the 20th century the world has seen a widespread ...
Eğitim fakültesi - uygulama okulu işbirliğinin yönetsel etkililik açısından değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-08-24)
Türkiye'de daha nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla 1994 yılında YÖK ve Dünya Bankası'nın işbirliğiyle başlatılan 'Milli Eğitimi Geliştirme Projesi' ile Eğitim Fakültesi ile uygulama okullarının işbirliğinin daha da ...
Aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinde okumaya etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-06-30)
Bu çalışmada, modern yaklaşımlardan biri olan aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, okuduğunu anlamanın geliştirilebilir ...
Effectiveness and professional competencies of English Language teachers in first five years in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-11-15)
In today's globalized world, significance of learning English is increasing since it is used as an international language by more and more people. It is also a well-known fact that learners learn better from effective ...
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)
Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ...
An investigation into the prep school students’ attributions for success and failure in an efl context : the case of a state University in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-10-24)
The purpose of this study is to investigate Prep School students' attributional beliefs for their success and failure situations in learning English as a foreign language (EFL). In order to achieve this goal the mixed ...
An evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementation
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-29)
This study was conducted in 2014-2015 and 2015-2016 teaching years to evaluate the 2013 2nd grade English Language Teaching Program (ELTP) from teachers' perspectives with a focus on its general characteristics, aims, ...
Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-23)
Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ...