Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Osman Yılmaz
dc.contributor.authorÜlger, Ali
dc.date.accessioned2024-04-29T06:26:54Z
dc.date.available2024-04-29T06:26:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05-09
dc.identifier.citationÜlger, A. (2022). Uzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmen rol ve sorumlulukları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5966
dc.description.abstractOkur yazarlık bilişsel süreçlerin temel basamaklarındandır. Okur yazar bireyler hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları bilgiye daha kolay ulaşırlar. Okur yazarlık becerisinin kazanılması ise ilkokuma-yazma öğretimiyle gerçekleşmektedir. İlkokuma-yazma öğretimin ne şekilde yapılması gerektiği tüm dünyada yıllarca sorgulanmış, tartışılmış ve bu yönde farklı yöntemle denenmiştir. Bu yöntemler dilin yapısına ve eğitim bilimcilerin görüşlerine göre zaman içinde değişikliklere uğramıştır. Kaldı ki dünya genelinde tüm dillere uygun bir yöntem söz etmek de mümkün değildir. 2019 yılının aralık ayında Çin'de ortaya çıkan ve kısa sürede tüm dünyaya yayılan Covid-19 salgını hayatın her alanını etkilemiştir. Okullar da Türkiye'de ilk kapanan yerlerden olmuş ve eğitim öğretim faaliyetleri uzaktan eğitim ile yürütülmeye başlanmıştır. 2020 yılında ilkokula başlayan öğrenciler için de ilkokuma-yazma öğretimi uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilmiştir. Bu uygulama okullarda ilk kez denenmiş, uygulamada yaşanan aksaklıklar da belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada ilkokuma-yazma öğretimin uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilmesi durumunda öğretmenlere düşen roller ve sorumlulukların neler olduğu konu edinmiştir. Öğretmenlerin rol ve sorumluluklarını belirlemek için alan uzmanı akademisyenler ve Covid-19 salgının döneminde uzaktan eğitim ile ilk okuma yazma öğrenmiş öğrencilerin velileri ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda elde edilen verilerle uzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmenlerin rolleri ve sorumlulukları belirleme çalışması yapılmıştır. Sonuç olarak, öğretmenin yüz yüze eğitimdeki rollerinin devam ettiği, bunun yanında uzaktan eğitimde daha fazla role ve sorumluluğa sahip olması gerektiği sonucuna varılmıştır. Öğretmenler uzaktan eğitimle birlikte teknolojik okuryazarlık becerileri daha fazla geliştirmeli, gelişime daha açık olmalı, velilere rehberlik çalışmalarını arttırmalı, güven verici ve destekleyici olmalıdır.en_US
dc.description.abstractLiteracy is one of the basic steps of cognitive processes. Literate individuals can more easily access the information they will need throughout their lives. The acquisition of literacy skills is realized through primary reading-writing teaching. How the primary reading-writing teaching should be done has been questioned and discussed for years all over the world and tried with different methods in this direction. These methods have undergone changes over time according to the structure of the language and the views of educational scientists. Moreover, it is not possible to talk about a method suitable for all languages in the world. The Covid-19 epidemic, which emerged in China in December 2019 and spread all over the world in a short time, has affected all areas of life. Schools were also the first places to be closed in Turkey, and education activities began to be carried out with distance education. For students who started primary school in 2020, primary literacy education was carried out through distance education. This application was tried for the first time in schools, and the problems experienced in the application were also tried to be determined. In this study, it is discussed what the roles and responsibilities of teachers are in case of primary reading-writing teaching through distance education. In order to determine the roles and responsibilities of teachers, interviews were held with academicians who are experts in the field. A semi-structured interview form was used in these interviews. With the data obtained as a result of these interviews, a study was conducted to determine the roles and responsibilities of teachers in distance education-based primary reading-writing teaching. As a conclusion, it has been concluded that the role of the teacher in face-to-face education continues, and that he should have more roles and responsibilities in distance education. With distance education, teachers should develop their technological literacy skills more, be more open to development, increase their guidance work for parents, and be reassuring and supportive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokuma-Yazmaen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectÖğretmen rollerien_US
dc.subjectÖğretmen sorumluluklarıen_US
dc.subjectCovid-19 pandemisien_US
dc.subjectPrimary reading-writingen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectTeacher rolesen_US
dc.subjectTeacher responsibilitiesen_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.titleUzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmen rol ve sorumluluklarıen_US
dc.title.alternativeTeacher roles and responsibilities in distance education based primary reading-writing educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÜlger, Ali
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record