dc.contributor.advisor | Şahin, Çavuş | |
dc.contributor.author | Temelli, Dinçer | |
dc.date.accessioned | 2024-03-05T13:15:10Z | |
dc.date.available | 2024-03-05T13:15:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-01-10 | |
dc.identifier.citation | Temelli, D. (2019) Öğretmenlerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin inançları. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5822 | |
dc.description.abstract | Eğitim hedeflerinin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin öğretmen inançları araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğretmenlerinden altı branşın görüşleri incelenmiştir. Araştırmada, karma yöntem formlarından "açıklayıcı sıralı karma yöntemler" çalışma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Çanakkale ilindeki altı branşın öğretmenleri oluştururken, örneklem ise 267 kişiden oluşmuştur. Araştırmanın nitel boyutu için çalışmada yer alan branşların her birinden birer kişiden oluşan iki odak grup 12 (6x2) ve 10 kişiden oluşan bireysel olmak üzere toplamda 22 kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu için araştırmacı tarafından geliştirilen "Bilişsel ve Duyuşsal Hedeflerin Kazanımına Yönelik Teknolojiİnançları Anketi" kullanılmıştır. Bu anket sonuçlarının ayrıntılı bir şekilde açıklanması için nitel boyutta yine araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin teknolojilerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında etkililiğine ilişkin inançlarının yüksek olduğu görülmüştür. Bu inançlarda en çok akıllı tahta etkili olarak görülürken sırasıyla web 2.0, bilgisayar, tablet pc/akıllı telefon ve web 1.0 etkili olarak yer almaktadır. Bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojilere olan inancın sınıf içi teknolojilerinin kullanım sıklığına bağlı olarak değiştiği görülmüştür. Bu durum eğitimde teknolojiyi deneyimlemenin etkisini ortaya koymuştur. Bununla birlikte kullanım sıklığının etkisi arındırıldığında öğretmenlerin inançlarının cinsiyet, branş ve mesleki deneyim değişkenlerine göre değişmediği görülmüştür. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerde bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında özellikle akıllı tahta ve web 2.0 teknolojilerinin farklı parametrelerin gelişmesini sağlayarak etkide bulunduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the study is, finding out teacher's beliefs as to the effectiveness of technology when realising educational goals.In accordance with that purpose, six branches of education have been examined. In this study, the expalanatory sequential design is the basis of the study model. The population of the study is formed by six branches of teachers working in Çanakkale province. Sampling is formed by 267 people. For the qualitative face of the study, interviews have been made with two focal group consisted of one person from each of the six branches and ten individuals in the study; in all 22 people. For quantitative face of the study, "a questionnaire of technology beliefs for cognitive and affective objectives"; that is prepared by the researcher, has been used. To announce the outcome of the study, semi-structured interview form, that is also prepared by the researcher, have been carried out. At the end of the research, it was observed that teachers have strong beliefs about the effectiveness of technologies in gaining cognitive and affective goals. In realisation of the goals, smart boards are thought the most effective tool by the teachers. Respectively, web 2.0, computer, tablet pc, smartphone, web 1.0 come next in that list. In the study, it has been seen that trust in technology changes according to the frequency of in-class Technologies use. In view of the circumstances, experiencing of the technology in education system is of great importance.Nonetheless, when the effect of frequency of use is reduced, it is seen that teachers' trust doesn't change with respect to gender, branch and professional experience. In the interviews with the teachers, it was found that especially smart board and web 2.0 technologies enabled the development of different parameters in the acquisition of cognitive and affective goals. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Cognitive objectives | en_US |
dc.subject | Duyuşsal hedefler | en_US |
dc.subject | Affective targets | en_US |
dc.subject | Eğitim hedefleri | en_US |
dc.subject | Education targets | en_US |
dc.subject | Hedef algılama | en_US |
dc.subject | Target sensing | en_US |
dc.subject | Hedef yönelimleri | en_US |
dc.subject | Goal orientations | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Teknoloji kullanımı | en_US |
dc.subject | Technology utilization | en_US |
dc.subject | Öğretmenler | en_US |
dc.subject | Teachers | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin inançları | en_US |
dc.title.alternative | Teachers' beliefs on the effectiveness of technology in gaining cognitive and affective goals | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.authorid | - | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Temelli, Dinçer | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |