Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTemeloğlu, Erdem
dc.contributor.authorCevahir, Sedanur
dc.date.accessioned2024-03-05T13:08:00Z
dc.date.available2024-03-05T13:08:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-27
dc.identifier.citationCevahir, S. (2022) Algılanan destinasyon rekabetçiliğinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma: Çanakkale örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5812
dc.description.abstractTurizm destinasyonlarının, ürettikleri hizmet ve ürünlerin iyi ve kötü yanlarını belirleyerek avantajlarını bilmesi ile rakip destinasyonlara karşı pazarda üstünlük sağlaması ve bunu sürdürebilmesi rekabet gücünü gösterir. Bu çalışmanın amacı Çanakkale'nin destinasyon rekabet gücünün turistler tarafından nasıl algılandığının değerlendirilmesidir. Bu amaç çerçevesinde algılanan Çanakkale destinasyon rekabetçiliğini belirlemek amacıyla yapılan araştırma kapsamında Çanakkale turizm destinasyonlarında 391 turiste anket uygulanmıştır. Destinasyon rekabetçiliğine etki eden talep koşulları, turistik hizmetler, turistik olanaklar, yerel hizmetler, kültürel ve doğal çekicilikler şeklinde adlandırılan beş boyut ortaya çıkmıştır ve bu boyutların kendi aralarında anlamlı ilişkileri olduğu belirlenmiştir. Ayrıca elde edilen veriler doğrultusunda, katılımcıların demografik özelliklerine göre Çanakkale destinasyon rekabetçiliği algılarına ilişkin farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe fact that tourism destinations know their advantages by determining the good and bad sides of the services and products they produce and that they gain and maintain an advantage in the market against rival destinations shows their competitive power. The aim of this study is to evaluate how Çanakkale's destination competitiveness is perceived by tourists. Within the scope of the research conducted to determine the perceived competitiveness of Çanakkale destinations within the framework of this purpose, a questionnaire was applied to 391 tourists in Çanakkale tourism destinations. Five dimensions, namely demand conditions, touristic services, touristic opportunities, local services, cultural and natural attractions, which affect destination competitiveness, have emerged and it has been determined that these dimensions have significant relations with each other. In addition, according to the data obtained, it was concluded that there is a difference in the perceptions of Çanakkale destination competitiveness according to the demographic characteristics of the participants.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectRekabet koşullarıen_US
dc.subjectCompetition conditionsen_US
dc.subjectRekabet stratejilerien_US
dc.subjectCompetition strategiesen_US
dc.subjectRekabetçi davranışen_US
dc.subjectCompetitive behavioren_US
dc.subjectTuristleren_US
dc.subjectTouristsen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTurizm faaliyetlerien_US
dc.subjectTourism activityen_US
dc.subjectÇanakkaleen_US
dc.titleAlgılanan destinasyon rekabetçiliğinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma: Çanakkale örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorCevahir, Sedanur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record