Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 21-40 of 114
-
Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-23)Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ... -
Eğitim fakültesi - uygulama okulu işbirliğinin yönetsel etkililik açısından değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-08-24)Türkiye'de daha nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla 1994 yılında YÖK ve Dünya Bankası'nın işbirliğiyle başlatılan 'Milli Eğitimi Geliştirme Projesi' ile Eğitim Fakültesi ile uygulama okullarının işbirliğinin daha da ... -
An evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementation
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-29)This study was conducted in 2014-2015 and 2015-2016 teaching years to evaluate the 2013 2nd grade English Language Teaching Program (ELTP) from teachers' perspectives with a focus on its general characteristics, aims, ... -
Evaluation of textbook series ‘Life’ in terms of cultural components
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-07)The present study aims to identify the elements that might be related to 'intercultural communicative competence' in the adult textbooks “Life” in A1 and A2 levels which include National Geographic content and published ... -
An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The present study attempts to find out active English teachers’ opinions regarding the primary 3rd grade ELTP (launched in 2013) in terms of its general overview, content, goals, teaching-learning process and assessment ... -
An examination of pre-service ELT teachers’ sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge as constituents of teacher identity construction
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-20)This dissertation investigated pre-service ELT teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence (EQ) and teacher knowledge in search of constituents of teacher identity in Çanakkale Onsekiz Mart University English ... -
Exporing EFL instructors' experiences with distance education
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Türkiye'deki üniversite düzeyinde İngilizce Öğretimi oldukça sık araştırılmış bir alandır. Zorunlu İngilizce dersleri de bu geniş araştırma alanının bir parçasıdır. Zorunlu İngilizce dersine kayıtlı yüksek öğrenci sayısı, ... -
Factors influencing faculty involvement in internationalization: A mixed methods study on rationales, incentives and barriers
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Due to recent academic, political, economic and socio-cultural developments, internationalization has become a multidimensional priority in higher education. Universities have started to develop and implement ... -
Genre-based instruction and genre-focused feedback: A multiperspective study on writing performance and the psychology of writing
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Bu çalışma Tür Temelli Öğretim ve tür temelli dönüt'ün bir tür olarak edebi analiz kompozisyonu hakimiyeti, yazma performansı ve yazma psikolojisi üzerindeki olası etkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. İkinci olarak, ... -
Göstergebilim açısından Türkçe ders kitapları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Ders kitabı hazırlanırken tek bir alanın verileri yeterli olmamaktadır. Ders kitaplarının hazırlanması sürecinde dil bilimi, metindilbilim, göstergebilim gibi alanların verilerinden yararlanılması gerekmektedir. Göstergebilimsel ... -
Handlungsorientierte lehr- und lernverfahren und kulturvermittlung im fremdsprachenunterricht - eine empirisch-qualitative forschung
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Das Ziel dieser Masterarbeit ist es, die Bedeutung der handlungsorientierten Aktivitäten im Fremdsprachenunterricht und deren Beziehung zur fremdsprachigen Kulturvermittlung hervorzuheben. Grundsätzlich wird thematisiert, ... -
Hayat bilgisi dersi kazanımlarının ortak ve derse özgü becerileri kazandırmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırma, ilköğretim programında yer alan 9 adet ortak becerinin ve 5 adet Hayat Bilgisi dersine özgü becerinin kazandırılmasında, Hayat Bilgisi dersinin ne derece etkili olduğunu öğretmen görüşlerine dayalı olarak ... -
Ideological and hegemonic practices in globally and locally written efl textbooks
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Yabancı dil veya ikinci dil olarak İngilizce öğrenimi öğrenenlerin değer ve fikirlerinde öylesine yüksek etki yaratabilir ki, on yıllar boyunca sosyal kuramcılar ekonomik gücü yetersiz olan bazı ülkelerin bazı milletlere ... -
The impact of learner strategies on the development of oral proficiency skills of elt prospective teachers
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Dil öğretimi ve öğrenimine yenilikçi metodolojileri, teknikleri, materyal ve akıllı teknolojileri sağlama isteği ve bu yönde süreklilik arz eden çabalar, eğitim alanlarındaki uzmanlar tarafından ve ayrıca eğitim politikacıları, ... -
The impact of rater experience and essay quality on rater behavior and scoring
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Bu tezin amacı, puanlayıcıların geçmiş puanlama tecrübeleri ve değerlendirilen kompozisyonların kalitesinin, puanlayıcıların değerlendirme esnasında sergiledikleri davranışlar ve kompozisyon puanları üzerindeki etkilerini ... -
Implementation of a mentor training programme for English language teachers: perceptions of stakeholders in the Mentoring Programme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Teaching practice plays an important role in the professional development of preservice teachers, and mentor teachers are key figures in this process; however, many observers report an ineffective level of mentor support, ... -
Interkulturelle differenzen und kulturbedingte konflikte im fremdsprachenunterricht. Eine empirisch-qualitative untersuchung
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Als Gegenstand dieser Masterarbeit wird das Thema “Interkulturelle Differenzen und Kulturbedingte Konflikte im Fremdsprachenunterricht Eine Empirisch – Qualitative Untersuchung" gewählt. Es ist eindeutig, dass die ... -
An investigation into the prep school students’ attributions for success and failure in an efl context : the case of a state University in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-10-24)The purpose of this study is to investigate Prep School students' attributional beliefs for their success and failure situations in learning English as a foreign language (EFL). In order to achieve this goal the mixed ... -
Işık ünitesinde similasyon yönteminin kullanılmasının öğrencilerin Fen başarısına ve Fen tutumlarına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu tez çalışmasında, bilgisayar ortamında gerçek durumların birebir oluşturulmasını sağlayan simülasyon yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın evren ve örneklemi Çanakkale ili Kepez ... -
İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Günümüzde ekonomik gelişmelerin ve değişimlerin bir sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Bu nedenle küresel ve bölgesel kalkınmanın sağlanması için girişimcilere ihtiyaç duyulmaktadır. Girişimci, ekonomideki boşluğu ...