Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKocayörük, Ercan
dc.contributor.authorKara, Selime
dc.date.accessioned2024-02-07T13:46:22Z
dc.date.available2024-02-07T13:46:22Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-25
dc.identifier.citationKara, S. (2022) Okulöncesi dönemde sanal oyun oynayan çocuklar ile geleneksel oyun oynayan çocukların akran oyun davranışlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5555
dc.description.abstractBu araştırmada, okulöncesi dönemde sanal oyun oynayan çocuklar ile geleneksel oyun oynayan çocukların akran oyun davranışlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de yaşayan 36-72 aylık okulöncesi eğitime devam eden çocukların ebeveynleri oluştururken, örneklemini uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 272 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada ebeveynlere kişisel bilgi formu, Penn Etkileşimli akran oyun ölçeği (Ebeveyn Formu) uygulanmıştır. Veriler IBM SPSS 21.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak demografik değişkenlerin frekans ve yüzdelerine bakılmıştır. Ardından etkileşimli akran oyunları ölçeğinin ve alt boyutlarının bağımsız değişkenler tarafından farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmış ve bu doğrultuda one way anova testleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde ebeveynin algısına göre gün içerisinde sanal oyun oynama süresi geleneksel oyun oynama süresinden fazla olan çocukların Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği puanları karşılaştırılmış olup oyun etkileşimi alt ölçeği, oyundan kopma alt ölçeği ve oyunu bozma alt ölçeği puanlarının gruplar arasında farklılaşmadığı görülmüştür. Çocukların günlük televizyon izleme, cep telefonu kullanma, tablet kullanma ve bilgisayar kullanma süresi açısından penn etkileşimli akran oyun ölçeği alt puanları karşılaştırılmış olup oyun etkileşimi alt ölçeği, oyundan kopma alt ölçeği ve oyunu bozma alt ölçeği puanlarının gruplar arasında farklılaşmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the peer play behaviours of children playing virtual games and children playing traditional games in the preschool period. The population of the study consists of the parents of the 36-72 month-old children living in Turkey who continue their pre-school education, while the sample consists of 272 parents selected by convenient sampling method. Personal information form, Penn Interactive Peer Play Scale (Parent Form) was applied to the parents in the study. The data were evaluated using the IBM SPSS 21.0 package program. In the analysis of the data, firstly, the frequencies and percentages of the demographic variables were examined. Then, it was checked whether the interactive peer games scale and its sub- dimensions differed by independent variables, and one-way anova tests were conducted in this direction. When the results obtained from the research were examined, according to the perception of the parents, Penn Interactive Peer Play Scale scores of the children who play virtual games during the day more than traditional play times were compared, and it was seen that the scores of the play interaction subscale, the play distruption subscale and the play disconnection subscale did not differ between the groups. Penn interactive peer play scale sub-scores were compared in terms of daily television watching, mobile phone use, tablet use and computer use of children, and it was seen that the scores of the play interaction subscale, the play distruption subscale and the play disconnection subscale did not differ between the groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal oyunen_US
dc.subjectGeleneksel oyunen_US
dc.subjectSosyal öğrenme kuramıen_US
dc.subjectVirtual gameen_US
dc.subjectTraditional gameen_US
dc.subjectSocial learning theoryen_US
dc.titleOkulöncesi dönemde sanal oyun oynayan çocuklar ile geleneksel oyun oynayan çocukların akran oyun davranışlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of interactive peer game behaviors of preschool children playing virtual game with preschool children playing traditional gameen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Aile Danışmanlığı Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKara, Selime
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record