Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTezcan, Erkan
dc.contributor.authorKılıç, Serkan Aytaç
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:29Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rrkI2KFzcgITA3mMI9QhL6IOA5zEru1EW0QM57nhPW9t
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5223
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Koklear implant cerrahisi fasiyal sinir komşuluğunda yapılan hassas bir mikrocerrahi işlemdir. Kısıtlı vaka sayıları, kadavraya ulaşmakta güçlükler nedeniyle bu alanda alternatif bir eğitim ihtiyacı doğmaktadır. Sanal gerçeklik ve üç boyutlu (3D) yazıcılar kullanılarak yeni bir eğitim metodu geliştirmeyi amaçladık. Materyal-Metot: Çalışmaya dört farklı kulak burun boğaz hastalıkları kliniğinde eğitim alan, daha önce mastoidektomi ve koklear implant cerrahisi yapmamış 40 asistan hekim dahil edildi. Katılımcılar kıdemleri eşitlenerek sanal gerçeklik (VR) ve Sunu (kontrol) grubu olarak ikiye ayrıldı. VR grubuna düzenlediğimiz temporal kemik modeli ile VR üzerinden eğitim verildi. Kontrol grubuna ise aynı eğitim sunum üzerinden verilmiştir. Katılımcılara ön - son test olarak 3D yazıcıda basılan modellerde koklear implant cerrahisi yaptırıldı. Tek körlü iki hakem bu cerrahi işlemlerin videolarını "Koklear İmplant Cerrahi Değerlendirme Ölçeği (CISAT)" ve "Kurumlar Arası Mastoidektomi Değerlendirme Ölçeği (CIMAT)" kullanarak değerlendirdi. Bulgular: Ön-CIMAT puanlarında ve Ön-CISAT puanlarında gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmadı (p>.05). VR grubunun son-CIMAT ortalama skoru(s.sapma) 44,28(5) , kontrol grubunun son-CIMAT ortalama skoru(s.sapma) 38,63(6,8), olarak bulundu (p=0,015). VR grubunun son-CISAT ortalama skoru(s.sapma) 35,25(7,9) , kontrol grubunun son-CISAT ortalama skoru(s.sapma) 30,15(7,2), olarak bulundu (p=0,035). Eğitim sonrası cerrahi işlemi başarıyla tamamlama VR grubunda %70, kontrol grubunda %35 olarak görüldü (p<.050). Tüm puanlamalarda iki hakem puanlamaları arasında yüksek düzeyde korelasyon tespit edildi (p<0,0001). Sonuç: Çalışmamızda VR ile eğitim alan grup temporal kemik modeli üzerinde yapmış oldukları cerrahide sunu kontrol grubuna göre daha iyi başarı sergiledi. Çalışmamız sanal gerçekliğin koklear implant eğitiminde kullanılabilecek bir eğitim metodu olduğunu destekler nitelikte olup bu alanda daha fazla çalışma yapılması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractIntroduction and Purpose: Cochlear implant surgery is a delicate microsurgical procedure performed around the facial nerve. Due to the limited number of cases and difficulties in reaching cadavers, there is a need for an alternative training in this field. We aimed to develop a new education method using virtual reality and 3D printers. Material-Method: Forty resident surgeons who were trained in four different otolaryngology clinics, that had no experience in mastoidectomy and cochlear implant surgery were included in the study. After the seniority of the participants was equalized, they were divided into two virtual reality (VR) and presentation (control) groups. Training was given to the VR group with VR that includes the temporal bone model we reorganized. The control group was given the same training through the presentation. Cochlear implant surgery was performed on the 3D printed models as a pre-post evaluation. Two single-blind referees evaluated the videos of these surgical procedures using the Cochlear Implant Assessment Tool (CISAT) and Cross-Institutional Mastoidectomy Assessment Tool (CIMAT) scales. The data were evaluated with the JAMOVI statistical program. Findings: There was no significant difference between the groups in Pre-CIMAT scores and Pre-CISAT scores (p>.05). The post-CIMAT mean score(s.dev) of the VR group was 44.28(5), and the post-CIMAT mean score(s.dev) of the control group was 38.63(6.8), (p=0.015). The post-CISAT mean score(s.dev) of the VR group was 35.25(7.9), and the post-CISAT mean score(s.dev) of the control group was 30.15(7.2) (p=0.035). Successful completion of the surgical procedure after training was 70% in the VR group and 35% in the control group (p<.050). A high level of correlation was found between the scores of the two referees in all scores (p<0.0001). Conclusion: In our study, VR training group performed better than the control group in the surgery they performed on the temporal bone model. Our study supports that VR is a training method that can be used in cochlear implant education yet more studies are needed in this area.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKulak Burun ve Boğazen_US
dc.subjectOtorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.titleKoklear implant cerrahisi ve temporal kemik anatomisi eğitiminde sanal gerçekliken_US
dc.title.alternativeVirtual reality in cochlear implant surgery and temporal bone anatomy educationen_US
dc.typespecialistThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Tıp Fakültesi, Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.institutionauthorKılıç, Serkan Aytaç
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid803781en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record