Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorAslan, Ünzile Gören
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:17Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUVgJwUEFKthjxwh3jMIT9v1WaX-WQDkJTG81bOup_pe2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5150
dc.description.abstractAraştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelemektir. Araştırmada Yabancı Dil Olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliklerin incelenmesi amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye'de veya yurtdışında görev yapan ya da yapmış olan yabancı dil olarak Türkçe öğreten 153 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, "Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği" aracılığıyla toplanılmıştır. Araştırmanın verileri normal dağılım gösterdiğinden veri analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada frekans analizi ile değişkenler ve maddeler arasındaki ilişkiyi analiz etmek için çapraz tablo (crosstabs) kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinde "cinsiyet, hizmet içi eğitim alma durumu ve yabancı dil bilme" değişkenleri ile anlamlı değişkenlerin olduğu ancak "yaş, mesleki kıdem ve yurtdışında çalışma" değişkenleriyle anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna varılmıştır. Anlamlı ilişkilerin olduğu "günlük internet kullanım süresi" değişkeni ile anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the technological pedagogical content knowledge of teachers who teach Turkish as a foreign language. In the research, relational survey model was used in order to examine the competencies of teachers teaching Turkish as a Foreign Language regarding technological pedagogical content knowledge. The sample of the research consists of 153 people who teach Turkish as a foreign language, who work or have worked in Turkey or abroad. The data of the research were collected through the "Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Scale". Parametric tests were used in data analysis since the data of the study showed normal distribution. In the study, crosstabs were used to analyze the relationship between variables and items with frequency analysis. According to the data obtained, it was concluded that there were significant variables in the technological pedagogical content knowledge levels of the teachers teaching Turkish as a foreign language with the variables of "gender, in-service training and knowing a foreign language", but there was no significant relationship with the variables of "age, professional seniority and working abroad". . It was concluded that there was no significant relationship with the "daily internet usage time" variable, which had significant relationships.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of technological pedagogical field knowledge levels of teachers of Turkish as a foreign languageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.institutionauthorAslan, Ünzile Gören
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775272en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record