Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorAkis, Çağla Kalaycıoğlu
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:09Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShs4DsvsS0uYNiAW-TVsNhXhqrnR_wmCj1G1NDw2uQDr1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5082
dc.description.abstractBu araştırmada, 2.sınıf matematik dersi öğretiminde, toplama ve çıkarma işlemi becerileri geliştirilirken öğretmenlerin kullandığı yöntemleri ve bu yöntemlerin etkililiğini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada 2. sınıf matematik öğretiminde, toplama ve çıkarma işlemi becerileri geliştirilirken hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı araştırılmıştır. Ayrıca hangi yöntem ve teknikler kullanılırken öğrenme eyleminin daha kolay gerçekleştirildiği, hangi yöntem ve teknikler kullanılırken öğrenme eyleminin daha zor gerçekleştirildiği hususu araştırılmıştır. Ek olarak öğrenme öğretme sürecinde yaşanılan zorluklar, hangi materyallerin öğrenme eylemine katkı sağladığı, öğrenme öğretme sürecinde verimi arttırmak adına kullanılan özgün yöntem ve teknikler ile öğrenme öğretme sürecinde verimi arttırmak adına öğretmen önerileri araştırılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılı Çanakkale ili merkezinde, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan otuz 2.sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme çeşitlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan görüşme ve gözlemden yararlanılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Ayrıca Çanakkale ili merkez ilçesinde bulunan devlet ilkokullarından birinin, ikinci sınıflarından birinde bir ay süreyle matematik dersi gözlemi yapılarak araştırmacı günlüğü tutulmuştur. Tüm ders gözlemleri ve öğretmen görüşleri incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin genellikle anlatım, soru cevap, bilgisayar destekli öğretim, gösterip yaptırma, modelleme, oyunla öğretim, drama ve örnekler yoluyla öğretim gibi öğretim yöntem ve tekniklerinden faydalandığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the methods used by teachers and the effectiveness of these methods while developing addition and subtraction skills in 2nd grade mathematics teaching. In the study, it was investigated which methods and techniques were used while developing addition and subtraction skills in 2nd grade mathematics teaching. In addition, it has been researched that the learning action is easier when using which methods and techniques, and the learning action is more difficult when using which methods and techniques. In addition, the difficulties experienced in the learning-teaching process, which materials contribute to the learning action, the original methods and techniques used to increase the efficiency in the learning-teaching process, and the suggestions of the teachers in order to increase the efficiency in the learning- teaching process were investigated. In this study, case study, one of the qualitative research designs, was adopted. The study group of the research consists of thirty 2nd grade teachers working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the city center of Çanakkale in the 2021-2022 academic year. While determining the study group of the research, criterion sampling method, which is one of the purposive sampling types, was used. Interview and observation, which are frequently used in qualitative research, were used as data collection tools in the research. A semi-structured interview form consisting of 7 questions developed by the researcher was used to collect data. The data obtained in the research were analyzed by content analysis. In addition, a researcher's diary was kept by observing a mathematics lesson for a month in one of the second grades of one of the state primary schools in the central district of Çanakkale. When all lesson observations and teacher opinions were examined, it was seen that classroom teachers generally benefited from teaching methods and techniques such as lecture, question- answer, computer-assisted teaching, demonstration, modelling, teaching with games, drama and teaching by examples.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 2. sınıf matematik öğretiminde toplama ve çıkarma işlemi becerileri geliştirilirken kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of methods and techniques used while developing additional and subtraction skills in primary school 2nd grade mathematics teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.institutionauthorAkis, Çağla Kalaycıoğlu
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid823138en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record