Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdemir, Sinan
dc.contributor.authorGöç, Ayten Ceren
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:14Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUV91-dFD0edO7hTryB07vD6B7Plr7sCJOFZrZobNkPFa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4999
dc.description.abstractCovid-19'un tüm dünyada hem ekonomik hem de duygusal yönden birçok soruna yol açan büyük bir kriz halini kısa sürede aldığından söz edilebilmektedir. Bu doğrultuda süreç içerisinde turist rehberlerinin duygudurum ve depresyon düzeylerinin nasıl etkilendiği araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın amacını Covid-19 Pandemi süreci içerisinde meslekten uzak kalan rehberlerin depresyon ve duygu durumlarında pozitif veya negatif eğilimi incelemek, kriz yönetiminde rehberlerin olumsuz durumlarının en aza indirgenmesine ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunmak ve Covid-19 krizi sürecinde turist rehberlerinin yaşadıkları depresyon ve duygu durumun sosyal medya bağımlılıklarını arttırıp arttırmadığını tespit etmektir. Yapılan araştırmanın önemi; turist rehberlerinin meslek icrası sırasında karşılaştıkları kriz sürecine yönelik duygu durum ve depresyon düzeylerindeki değişikliklerin tespit edilerek literatüre katkı sunması ayrıca diğer bir önemi ise kriz süreci içerisinde duygu durum ve depresyon düzeylerindeki değişimin turist rehberlerinde sosyal medya kullanımına etki edip etmediğinin ortaya konmasıdır. Çalışmada 399 turist rehberi üzerinde Beck depresyon envanteri ve pozitif - negatif duygu durumu ölçeği uygulanmış ve veriler analizlerle desteklenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda turist rehberlerinin kriz süreci olarak Covid-19 süreci içerisinde meslekten uzak kalmaları ile bağlantılı olarak duygu durumlarının ve depresyon düzeylerinin olumsuz olarak etkilendiği tespit edilmiştir. Buna ek olarak olumsuz etkilenen duygu durum ve depresyon düzeyleri ile doğru orantıda turist rehberlerinin süreç içerisinde internet kullanım sıklıklarında da bir artış olduğu öne çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIt can be said that Covid-19 has become a major crisis in a short time, causing many problems both economically and emotionally all over the world. The main subject of the research is to determine, how the mood and depression levels of tourist guides are affected during the process. The aim of the research is to examine the positive or negative trend in depression and mood of the guides who stayed away from the profession during the Covid-19 Pandemic process, to offer solutions for minimizing and eliminating the negative situations of the guides in crisis management and It is to determine whether the depression and mood experienced by tourist guides during the Covid-19 crisis increase their social media addictions. The importance of the research; It contributes to the literature by determining the changes in mood and depression levels related to the crisis process that tourist guides encounter during their professional practice. In addition, another important point is to reveal whether the change in mood and depression levels during the crisis affects the use of social media in tourist guides. In the study, Beck depression inventory and positivenegative mood scale were applied to 399 tourist guides. In line with the findings, it was determined that the mood and depression levels of the tourist guides were negatively affected in connection with the stay away from the profession during the Covid-19 process as the crisis process. In addition, it has come to the fore that there has been an increase in the frequency of internet use of tourist guides in the process, in direct proportion to the negatively affected mood and depression levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectturist rehberi, pandemi, duygudurum, depresyon.en_US
dc.subjecttourist guide, pandemic, mood, depression.en_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKriz dönemlerinde turist rehberlerinin duygudurum ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi: Covid-19 pandemi sürecien_US
dc.title.alternativeDetermining the emotion and depression levels of tourist guides in crisis periods: The Covid-19 pandemic processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.institutionauthorGöç, Ayten Ceren
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid778802en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record