Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmezöz, Feyza
dc.contributor.authorIrmak, Asya Naz
dc.date.accessioned2023-12-11T19:57:07Z
dc.date.available2023-12-11T19:57:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTAMhuwUnETqTRim443K0zracZ0uJm7906fdEPut7uaVf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4809
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye'de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano derslerinde caz müziği eğitiminin kullanılma durumuna ilişkin mevcut durumun ortaya konması konu edilmiştir. Araştırmada Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında yer alan piyano derslerinde caz müziği eğitiminin kullanılma durumunun ortaya konması ve buna ilişkin olarak söz konusu kurumlarda görev yapmakta olan piyano öğretim elemanı ve eğitim görmekte olan müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda yer alan piyano derslerinin içeriğinde caz müziği eğitiminin kullanılma durumunun tespiti bakımından önemlidir. Betimsel yöntem kullanılan araştırma 2021-2022, 2022-2023 eğitim öğretim yıllarında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde yürütülmüştür. Araştırmaya Türkiye'deki üniversitelerin eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümlerine bağlı sekiz müzik eğitimi ana bilim dalında görev yapmakta olan 15 piyano öğretim elemanı ve öğrenim görmekte olan 225 müzik öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırma için T.C. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörlüğü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Etik Kurulu'nun 03.02.2022 tarih ve 03/12 sayılı kararı ile etik onay belgesi alınmıştır. Araştırmada piyano öğretim elemanları ve müzik öğretmeni adaylarına anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS for Windows 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiş, veriler değerlendirilirken değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmek için ki kare analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcı öğretim elemanlarının %40'ının piyano derslerinde öğrencilere caz müziği eğitiminin verilmesini gerekli buldukları, araştırmaya katılan müzik öğretmeni adaylarının %87,1'inin piyano derslerinin içeriğinde verilen caz müziği eğitiminin kapsamını yeterli bulmadıkları ve yine %43,6'sının tamamen, %21,3'ünün ise büyük ölçüde olmak üzere caz müziği eğitiminin piyano derslerinde yer almasını gerekli buldukları sonuçları elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe subject of this research is the current situation regarding the use of jazz music education in piano lessons in music teacher training institutions in Turkey. The aim of the research was to determine the status of the use of jazz music education in piano lessons in the Departments of Fine Arts Education in the Faculties of Education in Turkey, and to present the opinions of piano instructors and prospective music teachers who are studying in these institutions. The research is important in terms of determining the use of jazz music education in the content of piano lessons in music teacher training institutions in Turkey. The research, using the descriptive method, was conducted at Canakkale Onsekiz Mart University in the 2021-2022 and 2022-2023 academic years. Fifteen piano instructors working in eight music education departments of fine arts education departments of education faculties of universities in Turkey and 225 music teacher candidates who were currently studying participated in the study. An ethical approval certificate was obtained for the research with the decision of the Ethics Committee of Canakkale Onsekiz Mart University Rectorate Graduate Education Institute dated 03.02.2022 and numbered 03/12. In the study, a questionnaire was administered to piano instructors and music teacher candidates, and the data obtained were analyzed using SPSS for Windows 25.0 software, and Chi-square analysis was applied to test the relationship between variables while evaluating the data. According to the results of the research, %40 of the participant lecturers found it necessary to give jazz music education to students in piano lessons, %87,1 of the music teacher candidates who participated in the research did not find the content of jazz music education given in the lessons sufficient and %43,6 of them found it necessary to include jazz music education in piano lessons completely and %21,3 of them found it necessary to a great extent.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Güzel Sanatlaren_US
dc.titleTürkiye'de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano derslerinde caz müziği eğitiminin kullanılabilirliğien_US
dc.title.alternativeThe applicability of jazz music education in piano lessons at music teacher training institutions in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.institutionauthorIrmak, Asya Naz
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid811413en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record