Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Muzaffer
dc.contributor.authorGider, Hatice
dc.date.accessioned2023-12-11T19:56:49Z
dc.date.available2023-12-11T19:56:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUfmKi7cuokj-XQBrIhu53xsYG-ysv0CNyvHzE9n0nyIc
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4657
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim programında verilen eğitimin niteliğini, MEB resmi okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Covid-19 pandemi sürecinde Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde MEB' de çevrimiçi ortamda eğitim veren 18 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama aracı kullanılmıştır. Nitel veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve 17 sorudan oluşan "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" yardımı ile toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler yazılı metne dönüştürülmüş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda uzaktan eğitimin sağlıklı bir şekilde yürütebilmesi için veli desteğine de ihtiyaç olduğu görülmektedir. Katılımcılar, uzaktan eğitim sürecinde ekran karşısında beden dilini kullanamadıklarını, yüz yüze eğitimdeki gibi göz temasını kuramadıklarını bu durumun uzaktan eğitimin dezavantajı olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler EBA ders içeriklerini kullandıklarını, ödevleri bu platformdan gönderdiklerini, EBA' da bulunan raporlar bölümünden öğrencileri değerlendirdiklerini ve EBA canlı ders sistemine daha fazla içerik eklenmesi gerektiğini dile getirmişlerdir. Bunların yanı sıra öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrenmenin daha kalıcı hale gelmesi için zengin içerikli materyal desteğine ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Pandemi sürecinde gerçekleşen uzaktan eğitimin başlangıcında öğrencilerin ilgi, istek ve motivasyonlarının fazla olduğunu fakat süreç ilerledikçe bu ilgi, istek ve motivasyonlarının azaldığını dile getirmişlerdir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda şu önerilerde bulunabilir; uzaktan eğitimde ihtiyacı olan öğrencilere teknolojik cihaz desteği sağlanmalı ve fırsat eşitsizliği en aza indirilmelidir. Uzaktan eğitimde kullanılacak yöntem ve teknikler, iletişim araçları, kullanılacak canlı ders yazılımları ve programlarıyla ilgili öğretmenlere profesyonel kişiler tarafından hizmet içi eğitim verilmelidir. Öğretmenlerin yeteri kadar teknik bilgi- beceri ve donanıma sahip olmaları için alanında uzman kişiler tarafından destek verilmelidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the quality of the education given in the distance education program during the COVID-19 pandemic process, within the framework of the views of the teachers working in the official schools of the Ministry of National Education. The case study method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. The participants of the research consist of 18 teachers who teach online in the Ministry of National Education in Çorlu district of Tekirdağ province during the Covid-19 pandemic process. Qualitative data collection tool was used in the research. Qualitative data were collected with the "Semi-Structured Interview Form" consisting of 17 questions developed by the researcher. The data obtained from the interviews were converted into written text and analyzed by content analysis method. As a result of the research, it is seen that there is a need for parent support in order to carry out distance education in a healthy way. The participants said that they could not use body language in front of the screen in the distance education process, and that they could not make eye contact as in face-to-face education, which is the disadvantage of distance education. The teachers participating in the research stated that they use EBA course content, send homework from this platform, evaluate students from the reports section in EBA, and that more content should be added to the EBA live lesson system. They stated that they needed rich material support to make learning more permanent. At the beginning of the distance education, which took place during the pandemic process, the students stated that their interest, desire and motivation was high, but as the process progressed, this interest, desire and motivation decreased. Technological device support should be provided to students in need in distance education and inequality of opportunity should be minimized. In-service training should be given to teachers about methods and techniques to be used in distance education, about communication in distance education, and live course software and programs to be used in distance education. Teachers should be supported to have sufficient technical knowledge, skills and equipment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCovid-19 salgını sürecinde ilköğretim kademesinde gerçekleşen uzaktan eğitimin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Tekirdağ ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of distance education level according to teacher's views during the Covid-19 outbreak: Example of Tekirdağ provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.institutionauthorGider, Hatice
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid778134en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record