Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇavuş Güngören, Seda
dc.contributor.authorHamzaoğlu, Ergin
dc.date.accessioned2023-07-24T10:52:16Z
dc.date.available2023-07-24T10:52:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇavuş Güngören, S., & Hamzaoğlu, E. (2021). Öğretmen adaylarının bilimin doğası öğretimine yönelik anlayışlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Egitim Dergisi, 36(3), 654-675. doi:10.16986/HUJE.2020058878en_US
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16986/HUJE.2020058878
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4411
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası öğretimine ilişkin anlayışlarını değerlendirmektir. Ayrıca farklı öğretim yöntemlerine odaklanmanın bu konuda oluşturabileceği farklılıklar incelenmiştir. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin 3. sınıfında okuyan 41 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çoklu durum çalışması olarak tasarlanan araştırma, bilimin doğası ve bilim tarihi dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Ders kapsamında öğretmen adaylarına bilimin doğası, öğretiminin önemi, öğretim programındaki yeri, ortak bilgi yapılandırma modeli ve bağlam temelli öğretim yaklaşımı konularında eğitim verilmiştir. Veri toplama aracı olarak bilimin doğası öğretimi hakkındaki açık uçlu sorular, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve günlükler kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış ve beş boyutta çözümlenmiştir. Bu boyutlar; bilimin doğası içeriğinin öğretimi, bilimin doğası öğretiminin kazandırdıkları, bilimin doğası öğretiminin içeriği, öğretmenin-öğrencinin rolü ve görüş belirtmedi olarak ele alınmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının bilimin doğası öğretimine yönelik anlayışlarının yeterli olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının farklı öğretim yöntemlerine odaklanmaları bilimin doğası öğretimine yönelik anlayışlarında ilgili boyutlar açısından önemli bir farklılaşmaya neden olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the pre-service science teachers’ (PST) understanding of teaching nature of science (NOS). In addition, the differences that can be created on this subject by focusing on different teaching methods are also examined. The research was carried out with the participation of 41 PSTs that are in the 3rd grade of a public university. The research designed as a multi-case study was conducted within the scope in the nature of science and history of science course. Within the scope of the course, the PSTs were trained on the NOS, the importance of teaching NOS, its place in the curriculum, the common knowledge structuring model and context-based teaching approach. Data resources included open-ended questions about teaching NOS, semi-structured interviews and participant journals. Descriptive analysis was used to analyze the data and it was solved in five dimensions. These dimensions were the teaching NOS content, the value of teaching NOS, the content of NOS teaching, teacher-student role and no comment. Research results showed that PSTs' understanding of teaching NOS is adequate. It has been determined that focusing on different teaching methods of PSTs does not cause a significant differentiation their understanding of teaching NOS in terms of related dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin doğasıen_US
dc.subjectBilimin doğası öğretimien_US
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adayıen_US
dc.subjectOrtak bilgi yapılandırma modelien_US
dc.subjectBağlam temelli öğretimen_US
dc.subjectCommon knowledge construction modelen_US
dc.subjectContext-based teaching approachen_US
dc.subjectNature of scienceen_US
dc.subjectPre-service science teacheren_US
dc.subjectTeaching nature of scienceen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Anlayışlarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of Preservice Teachers' Understanding of Teaching Nature of Scienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-9521-0008en_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage654en_US
dc.identifier.endpage675en_US
dc.institutionauthorÇavuş Güngören, Seda
dc.identifier.doi10.16986/HUJE.2020058878en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidAAZ-5736-2020en_US
dc.authorscopusid6602685173en_US
dc.identifier.wosqualityQ4en_US
dc.identifier.wosWOS:000680749200010en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85112077191en_US
dc.identifier.trdizinid490208en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record