Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Abdullah
dc.contributor.authorDemir, İsmail
dc.date.accessioned2023-05-08T11:33:27Z
dc.date.available2023-05-08T11:33:27Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-08-07
dc.identifier.citationDemir. İ. (2019). Dini bilgi edinme kaynağı olarak sosyal medya (İlahiyat fakültesi öğrencileri örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4078
dc.description.abstractTeknoloji tüm alanlardaki algı biçimini etkilediği gibi din eğitimi alanındaki algı biçimini de etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu durum hem pratik hem de din eğitimi alanında kendisini göstermektedir. Son yıllarda özellikle internet ortamında birçok sosyal paylaşım sitesi ortaya çıkmış ve bireylerin arasındaki aktif etkileşimi, iletişimi, bilgi alışverişini ve en önemlisi de öğrenme süreçlerini yeniden biçimlendirmiştir. Sosyal medya aracılığıyla bireyler ve gruplar karşılıklı iletişimde bulunup dinî, ticari, sosyal vb. birçok konuda birbirlerine destek olup karşılıklı sorulara cevap aramaktadırlar. Bu bakımdan sosyal medya informal eğitim yollarından bir tanesidir denilebilir. Fonksiyonel olarak anlık işleyen bir sistem içerisinde hızla dolaşan ve farklı kullanıcılar tarafından üretilip biçimlendirilebilen bilgilerin güvenilirliği, kaynağının araştırılıp araştırılmadığı, hangi amaç ve hedefler için paylaşıldığı, paylaşanın samimi olup olmadığı gibi birçok soru kullanıcılar için önemli bir problemi oluşturmaktadır. Özellikle bu paylaşımlar dini bilgi içerikli kritik konulardaki paylaşımlarsa daha da ciddi bir önem arz etmektedir. Bu bağlamda, bu tez çalışmasında Türkiye'de bulunan farklı bölgelerdeki İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya ve din eğitimi ilişkilerine bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda belirlenen yedi üniversitenin ilahiyat fakültesi öğrencilerine tabakalı örnekleme yöntemi ile anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarından öğrencilerin sosyal medya ile tanışma zamanlarının çoğunlukla lise dönemlerinde olduğu ve sosyal medya araçlarından yoğunlukla facebook'u tercih ettikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin büyük çoğunluğunun sosyal medyadan öğrendikleri dini bilgilere yönelik sorgulayıcı oldukları dikkat çekmektedir.en_US
dc.description.abstractTechnology affects and changes the perception in the field of religious education as well as the perception in all fields. This is manifested in both practical and religious education. In recent years, many social networking sites have emerged, especially on the internet, and have reshaped active interaction, communication, information exchange and most importantly, learning processes among individuals. Through social media, individuals and groups interact and communicate religiously, commercially, socially and so on and support each other on many issues and seek answers to mutual questions. In this respect, it can be said that social media is one of the informal education ways. Many questions such as the reliability of information that can be produced and formatted by different users at social media, whether the source is searched, researched for what purposes and targets, whether the shareholder is sincere or not, are important problems for social media users. In particular, these shares are of even greater importance if they are shared on critical issues about religion. In this context, the aim of this thesis is to determine the perspectives of the students of Theology Faculty in different regions of Turkey on the relationship between social media and religious education. In this scope, stratified sampling method was applied to the students of theology faculties of seven universities. According to the results of the research, it is seen that the time of acquaintance with social media is mostly during in high school period and they prefer facebook mostly within social media platforms. It is also noteworthy that the majority of the students were questioning the religious knowledge they learned from social media.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectBilgi aramaen_US
dc.subjectQuest of informationen_US
dc.subjectBilgi edinmeen_US
dc.subjectObtain informationen_US
dc.subjectBilgi erişimen_US
dc.subjectInformation accessen_US
dc.subjectDini hayaten_US
dc.subjectDini kavramlaren_US
dc.subjectReligious conceptsen_US
dc.subjectDini unsurlaren_US
dc.subjectReligious elementsen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectİlahiyat fakültelerien_US
dc.subjectTheology facultiesen_US
dc.titleDini bilgi edinme kaynağı olarak sosyal medya (İlahiyat fakültesi öğrencileri örneği)en_US
dc.title.alternativeSocial media as a source of religious information (The students of the faculty of theology)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.authorid-en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorDemir, İsmail
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record