Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorElagöz, İsmail
dc.contributor.authorKaplan, Mustafa
dc.date.accessioned2023-04-18T08:26:55Z
dc.date.available2023-04-18T08:26:55Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-06-04
dc.identifier.citationKaplan. M. (2018). Sosyal pazarlama faaliyetlerinin gönüllülük davranışlarına etkisi: Türk Kızılayı ve kan bağışı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4032
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ile gönüllülük niyeti arasındaki ilişkileri ve sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin bu değişkenler üzerindeki etkilerini belirlemeye çalışmaktır. Bu çerçevede ilk olarak, sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin, tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ve gönüllülük niyeti üzerindeki etkileri araştırılacaktır. Daha sonra ise, tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ile gönüllülük niyeti ilişkilerin de ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Bu amaca yönelik olarak oluşturulan araştırma modeli, Çanakkale'de yaşayan bireylerden yapılandırılmış anket yoluyla elde edilen veriler analiz edilerek test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol ve altruizm üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin gönüllülük niyeti üzerinde de anlamlı bir etkisinin olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün gönüllük niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main aim of the study is to try to determine the relationship between attitudes, subjective norm, perceived behavioral control, altruism and intention of volunteering and perceived effectiveness of social marketing activities on these variables. In this framework, the effects of the perceived effectiveness of social marketing activities on attitudes, subjective norm, perceived behavioral control, altruism and intention of volunteering will be investigated initially. Then, it is aimed to reveal the relations between attitudes, subjective norm, perceived behavioral control, altruism and intention of volunteering. The research model created for this purpose was tested by analyzing the data obtained via the constructed questionnaire from the individuals living in Çanakkale. As a result of these analyzes, it is determined that the perceived effectiveness of social marketing activities has a significant effect on attitudes, subjective norm, perceived behavioral control and altruism. It is also found that the perceived effectiveness of social marketing activities has a significant effect on the intention of volunteering. Furthermore, it is determined that the subjective norm and perceived behavioral control have a significant effect on intention of volunteering.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranışsal kontrolen_US
dc.subjectBehavioral controlen_US
dc.subjectGönüllülüken_US
dc.subjectVolunteeringen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPlanlı Davranış Kuramıen_US
dc.subjectTheory of Planned Behavioren_US
dc.subjectSosyal pazarlamaen_US
dc.subjectSocial marketingen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectÖlçekleren_US
dc.subjectScalesen_US
dc.titleSosyal pazarlama faaliyetlerinin gönüllülük davranışlarına etkisi: Türk Kızılayı ve kan bağışı üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe impact of social marketing activities on the volunteering behavior: A research on Turkish Red Crescent and blood donationen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.authorid-en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı (BİİBF)en_US
dc.institutionauthorKaplan, Mustafa
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record