Eğitimde Kuram ve Uygulama (2005 - halen): Recent submissions
Now showing items 101-120 of 335
-
Students' Satisafction Levels of Turkish Teaching Program and Services Provided in This Program in Turkish Teaching Department at Cukurova University
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-01)Today, the perceptions and expectations of university students about the programs they attend are important when the aims of the universities are considered. In this sense, it is necessary for all the universities in Turkey ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme Becerisine Yönelik Olarak Kullandıkları Üstbiliş Stratejilerinin Belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-01)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme öncesinde, dinleme sürecinde ve dinleme sonrasında kullandıkları üstbiliş stratejilerini saptamaktır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak desenlenen ... -
Türkiye’deki Kavram Yanılgıları İle İlgili Araştırmaların Kavramın İçerik Ögeleri Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki kavram yanılgıları ile ilgili çalışmaların tartışma, sonuç ve öneriler bölümünün kavramın içerik ögeleri açısından incelenmesidir. Araştırmada, betimsel tarama modeli yöntemi kullanılmıştır. ... -
Pergel-Cetvel Kullanarak Temel Geometrik Çizimlerin Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Düzeyleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının pergel-cetvel kullanarak gerçekleştirdikleri temel geometrik çizim uygulamalarının geometrik düşünme düzeylerine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada ... -
Argümantasyon Tabanli Olasilik Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Başarilarina Ve Kaygilarina Etkililiğinin İncelenme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı argümantasyon tabanlı olasılık öğretiminin (ATOÖ) ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile matematik kaygılarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin ATOÖ’ye yönelik görüşlerini ortaya ... -
Astronomiye Yönelik İlgi Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalişmalari
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde astronomiye yönelik ilgi ölçeği geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini bir üniversitenin eğitim fakültesinin sosyal bilgiler, ilköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinde ... -
Matematik Öğretmen Adaylarinin Matematik Derslerinde Öğretim Materyali Kullanimina İlişkin Görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının, matematik derslerinde öğretim materyalleri kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2013– 2014 akademik yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin ... -
The Investigation of the Usability of Web-Based Assignment System
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-01)Just as in all aspects of our lives, technological advancements have had an impact on traditional methods and techniques in education. The crucial reflections of this transformation in education have shown themselves in ... -
3K ve Hesaplama Stratejileri Öğretiminin Toplama-Çarpma İşlemleri Akıcılıkları Gelişimi Üzerine Etkililiklerinin Karşılaştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu araGtırmanın amacı, Kapat-Kopyala-KarGılaGtır (3K) tekniği ve hesaplama stratejileri öğretiminin, 4.sınıf öğrencilerinin toplama ve çarpma iGlemleri akıcılık düzeylerini geliGtirmede etkililiklerinin karGılaGtırılmasıdır. ... -
Çevirim İçi Argümantasyon Uygulaması ile Destekli Argümantasyona Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Çevreye Yönelik Bilgi ve Farkındalık Becerisi Üzerine Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu çalı?manın amacı üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmeni adaylarının çevreye yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenerek bu becerilerin geli?tirilmesinde ders içi ve çevirim içi argümantasyon uygulamalarının ... -
Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu araGtırmanın amacı; Suriyeli öğretmenlerin ve Geçici Eğitim Merkezi (GEM) koordinatörlerinin; GEM'lerde çalıGan Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGim ihtiyaçlarına, eğitim-öğretim süreçlerinde karGılaGtıkları zorluklara, ... -
Tüketici Çevre Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Çevresel bilinç, ki?inin çevre bilgisine, çevreye olan tutumuna, çevresel duyarlılığına ve çevreye kar?ı yararlı davranı?larda bulunmasına göre ?ekillenir. Bu doğrultuda, çalı?manın temel amacı, öğretmen adaylarının tüketici ... -
Türkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu çalı?ma ülkemizde bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili olarak hazırlanan lisansüstü tezleri kapsamlı bir ?ekilde inceleyerek eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmı?tır. Çalı?ma için Türkiye?de 2002-2015 ... -
Vocabulary Size and Collocational Knowledge of Turkish EFL Learners
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)This study aims to investigate the relationship between the receptive vocabulary size, and productive and receptive verb-noun collocational knowledge of Turkish EFL learners. The participants of this large-scale study were ... -
Analyzing Middle School Students’ Figural Pattern Generating Strategies Dependıng on a Linear Number Pattern
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)In this study strategies used by middle school students while creating figural patterns based on a linear number pattern and figural pattern types that created by partcipants was investigated. In total, 474 middle school ... -
Portage Erken Eğitim Programının 5–6 Yaş Çocuklarının Gelişimleri İle Aile Katılım Düzeyleri Üzerindeki Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu araĢtırma, Portage Erken Eğitim Programının 5–6 yaĢ çocuklarının geliĢimleri ile aile katılım düzeyleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleĢtirilen deneysel bir çalıĢmadır. AraĢtırmanın örneklemini Balıkesir ... -
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu çalıGmada TEOG sınavının uygulama koGullarına iliGkin sekizinci sınıf öğrenci görüGlerinin belirlenmesi amaçlanmıGtır. Bu yönüyle çalıGma tarama türünde betimsel modelle tasarlanmıGtır. AraGtırmanın çalıGmagrubu, 253 ... -
İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu çalışmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Şanlıurfa merkez ilçelerinde bulunan 381 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri ... -
Necessity of raising Turkish language teachers as a foreign language and proposal for a bachelor’s degree
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-09)In the last decade, a significant rise has been seen in Turkish language teaching as a foreign language and new disciplines such as “Turkish teaching to Turkic speakers” and “Turkish teaching to bilingual Turkish children ... -
Evaluating primary school Turkish program and acquisition and activities in Turkish text books in terms of speaking skill
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-09)This study aims to compare and evaluate acquisitions and activities related with speaking skill in 2005-2006 primary school. In the research qualitative research method was used and primary school Turkish program and Turkish ...