Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKaya, Esra Burcu
dc.contributor.authorPazarcık, Yener
dc.date.accessioned2021-12-19T10:15:15Z
dc.date.available2021-12-19T10:15:15Z
dc.date.issued2021-10-28
dc.identifier.citationKaya, E. B. & Pazarcık, Y. (2021). Grup Sargınlığının Sosyal Kaytarma ve İş Tatmini Üzerindeki Etkisi. TroyAcademy, 6 (3), 924-944.en_US
dc.identifier.issn2718-0905
dc.identifier.issn2717-753X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/troyacademy/issue/65560/1010466
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3419
dc.descriptionKaya, Esra Burcu, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı) ; Pazarcık, Yener, (Biga Uygulamalı Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret Lojistik ve İşletmecilik)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, grup sargınlığının sosyal kaytarma ve iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Çanakkale ili ve ilçelerindeki lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir firma araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada anket tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile korelasyon ve regresyon analizleriyle değerlendirilmiştir. Bulgular, grup sargınlığının alt boyutları olan grubun sosyal bütünleşmesi- grubun sosyal çekiciliği ve grubun görev çekiciliği ile sosyal kaytarma davranışı ve iş tatmini arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak araştırma modelinde yer alan grup sargınlığı (grubun sosyal bütünleşmesi- grubun sosyal çekiciliği ve grubun görev çekiciliği) bağımsız değişkeninin, sosyal kaytarma ve iş tatmini bağımlı değişkenlerini etkilediği ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore the effect of group cohesiveness on social loafing and job satisfaction. In this direction, research sample consists of a company in business with logistic sector located in Çanakkale province and its districts. In this study questionnaire technique is used. Obtained data is evaluated with explanatory and confirmatory analysis and correlation and regression analysis methods. The findings show us that there are statistically meaningful relationships between social integration, social attraction and task attraction of the group which are sub-types of the group cohesiveness; and behavior of social loafing and job satisfaction. In addition, it is presented that independent variable of group cohesiveness (social integration, social attraction and task attraction of the group) in this research model affects dependent variables: social loafing and job satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrup sargınlığıen_US
dc.subjectSosyal kaytarmaen_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectGroup cohesivenessen_US
dc.subjectSocial loafingen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleGrup Sargınlığının Sosyal Kaytarma ve İş Tatmini Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Group Cohesiveness on Social Loafing and Job Satisfactionen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0300-8636en_US
dc.authorid0000-0002-7651-9349en_US
dc.relation.ispartofTroyAcademy (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi)en_US
dc.departmentFakülteler, Biga Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümüen_US
dc.institutionauthorKaya, Esra Burcuen_US
dc.institutionauthorPazarcık, Yeneren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record