Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorHacıoğlu, Güngör
dc.contributor.authorGök, Osman
dc.date.accessioned2021-12-19T10:04:59Z
dc.date.available2021-12-19T10:04:59Z
dc.date.issued2021-10-28
dc.identifier.citationHacioglu, G. & Gök, O. (2021). Pazarlamaya İlişkin Kararlarda Farklı Departmanların Etkisi. TroyAcademy, 6 (3), 912-923.en_US
dc.identifier.issn2718-0905
dc.identifier.issn2717-753X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/troyacademy/issue/65560/1010471
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3418
dc.descriptionHacıoğlu, Güngör, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü) ; Gök, Osman, (Yaşar Üniversitesi İşletme Fakültesi)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, firmadaki beş temel departmanın (pazarlama, satış, Ar-Ge, üretim ve finans), pazarlamaya ilişkin kararlar üzerinde ne derece etkisi olduğunu araştırmaktır. Bu doğrultuda, her bir departmanın bu kararlar üzerindeki etki düzeyleri belirlenerek, departmanlar arası karşılaştırma yapılmakta ve her bir departmanın etkisinin firma performansı ile ilişkisi araştırılmaktadır. Bunun yanı sıra, kararlardaki etkinin departmanlar arasında dağılımının firma performansı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Bu amaca yönelik olarak, Türkiye’de faaliyet gösteren 220 üretim firmasından, yapılandırılmış anket aracılığıyla toplanan veriler analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, firmadaki pazarlamaya ilişkin kararlar üzerinde pazarlama ve satış departmanlarının oldukça etkili olduğu görülmektedir. Pazarlamanın, en çok etkili olduğu kararlar reklam ve en az etkili olduğu kararlar da ürün geliştirme kararlarıdır. Pazarlama ve satış departmanlarının kararlar üzerinde etkisi arttıkça firma performansının düştüğü, diğer departmanlarının etkisinin performans üzerinde bir etkiye sahip olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Kararlar üzerindeki etkinin departmanlar arasında dağılımı ile performans arasında da bir ilişkiye rastlanmamıştır. Çalışmanın sonunda uygulamacılar ve gelecek çalışmalar için önerilere yer verilmektedir.en_US
dc.description.abstractResponding to calls for research in the area, this study empirically examines the decision influence of five major departments -marketing, sales, R&D, manufacturing and finance- on marketing related issues. The amounts of influence exercised by each department are portrayed and compared, and their relations with firm performance are explored. Besides, the dispersion of influence and performance are discovered. To the end, the data collected from a sample of 220 Turkish manufacturing firms via a structured questionnaire derived from the literature are analyzed. Results reveal that marketing and sales departments are the most influential ones within the firm. The amount of influence exercised by marketing and sales are negatively related with firm performance, while others have no relationship with firm performance. Dispersion of influence among departments has no effect on firm performance. Managerial implications and future research issues are discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama Departmanıen_US
dc.subjectPazarlama kararlarıen_US
dc.subjectPazarlamanın rolüen_US
dc.subjectFirma performansıen_US
dc.subjectMarketing Departmenten_US
dc.subjectMarketing decisionsen_US
dc.subjectRole of Marketingen_US
dc.subjectFirm performanceen_US
dc.titlePazarlamaya İlişkin Kararlarda Farklı Departmanların Etkisien_US
dc.title.alternativeDecision Influences of Major Departments on Marketing Related Issuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0694-9607en_US
dc.authorid0000en_US
dc.relation.ispartofTroyAcademy (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi)en_US
dc.departmentFakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.institutionauthorHacıoğlu, Güngören_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record