Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDülgaroğlu, Oğuzhan
dc.contributor.authorAydemir, Burhan
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2021-12-09T10:53:29Z
dc.date.available2021-12-09T10:53:29Z
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.citationDülgaroğlu, O. , Aydemir, B. & Avcıkurt, C. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , Vol. 3 No.3 , 400-410en_US
dc.identifier.issn2602-4144
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/50020/576842
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3397
dc.descriptionDülgaroğlu, Oğuzhan, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği) ; Aydemir, Burhan, (Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi) ; Avcıkurt, Cevdet, (BAlıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi)en_US
dc.description.abstractÇağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir yaklaşım önerisi getirmektir. Destinasyonların benzer turistik ürünlere sahip oldukları düşünüldüğünde, bir destinasyonun pazarlanması titizlik gerektiren bir süreç olarak ele alınabilir. Destinasyon pazarlaması ile ilgili yazında, destinasyonda genellikle SWOT analizi yapılarak arz kaynaklarının incelendiği, ancak destinasyona gelebilecek talebin arz kaynakları kadar dikkate alınmadığı görülmektedir. Çalışmada; bundan sonra yapılacak olan destinasyon pazarlaması çalışmalarında arz ile birlikte talebin de dikkate alınması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca destinasyonların daha verimli pazarlanabilmesi adına yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Bu çalışma nitel nitelikli bir araştırma olmakla birlikte, ikincil veri kaynaklarından doküman incelemesi ve uzman görüşünden yararlanılarak hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractDestinations are very important places in terms of tourism where tourism activities can be realized. The aim of the study is to propose a new approach to literature studies on destination marketing. Considering that the destinations have similar touristic products, marketing a destination is a process that requires irritability. In the literature on destination marketing, it is seen that supply sources are examined by using SWOT analysis in destination, but the demand for destination is not taken into consideration as much as supply sources. In the study, it is emphasized that demand and supply should be taken into consideration in destination marketing studies. In addition, a new approach has been proposed in order to market destinations more efficiently. The study is a qualitative study and it has been prepared from the secondary data sources by document review and expert opinion.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinasyon pazarlamasıen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectDestination Marketingen_US
dc.titleTurizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisien_US
dc.title.alternativeA New Approach on Destination Marketing in Tourism Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-1992-0531en_US
dc.authorid0000-0002-5887-3520en_US
dc.authorid0000-0002-9169-9763en_US
dc.relation.ispartofGastroia: Journal of Gastronomy And Travel Researchen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorDülgaroğlu, Oğuzhanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record