Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEroğlu, Filiz
dc.contributor.authorBilgen Kocatürk, Ebru
dc.date.accessioned2021-03-22T07:00:43Z
dc.date.available2021-03-22T07:00:43Z
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.citationEroğlu, F., Bilgen Kocatürk, E. (2020). Future Insights for the Role of Materialism and Money Attitudes on Online Compulsive Buying. Yönetim Bilimleri Dergisi, 18 (38), 887-911.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comuybd/issue/57629/692725
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35408/comuybd.692725
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3047
dc.descriptionEroğlu, Filiz, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü) ; Bilgen Kocatürk, Ebru, (Kırklareli Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü)en_US
dc.description.abstractThe study aims to expand understanding of compulsive buying behavior literature by examining the role of materialism and money attitudes on online compulsive buying behavior. A causal study using regression analysis was employed. Employing judgement sampling, e-mail questionnaires were sent to 1000 university-graduated, over 22-years-old participants who live in Istanbul over two-weeks period by a research company and a total of 601 valid and complete responses were received. All three dimensions, particularly happiness, of materialism have significantly influence on online compulsive buying. However, dimensions of attitudes towards money, except power, do not have influence on online compulsive buying. Moreover, power has a negative influence on online compulsive buying. This research fills a gap in online compulsive buying literature which is related to monetary and material issues suggesting future insights in the light of several future trends like the digital age, postmaterialism and massive internet usageen_US
dc.description.abstractBu çalışma materyalizm ve paraya karşı tutumun sanal kompulsif satın alma üzerindeki rolünü inceleme yoluyla kompulsif satın alma literatürü ile ilgili anlayışı genişletmeyi amaçlamaktadır. Yargısal örnekleme kullanılarak üniversite mezunu, 22 yaşından büyük, İstanbul’da ikamet eden 1000 kişiye iki hafta boyunca bir araştırma şirketi tarafından İnternet üzerinden anket gönderilmiş, 601 kişiden gelen yanıtlar çerçevesinde regresyon analizi kullanılarak bir nedensel çalışma yapılmıştır. Materyalizmin başta mutluluk olmak üzere üç alt boyutunun da sanal kompulsif satın alma üstünde anlamlı etkisi bulunmuş, ancak paraya karşı tutumun güç dışındaki diğer iki boyutunun anlamlı etkisi saptanamamıştır Güç, sanal kompulsif satın alma üzerinde negatif anlamlı bir etkiye sahip çıkmıştır. Sanal kompulsif satın alma literatüründe parasal konularla ilgili bir boşluğu dolduracağı düşünülen çalışmada dijital çağ, post-materyalizm ve yoğun internet kullanımı gibi trendler ışığında gelecekle ilgili öngörülerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline compulsive buyingen_US
dc.subjectMaterialismen_US
dc.subjectMoney attitudesen_US
dc.subjectSanal kompulsif satın almaen_US
dc.subjectMateryalizmen_US
dc.subjectParaya karşı tutumen_US
dc.titleFuture Insights for the Role of Materialism and Money Attitudes on Online Compulsive Buyingen_US
dc.title.alternativeMateryalizmin Ve Paraya Karşı Tutumun Sanal Kompulsif Satın Almadaki Rolü Ve Geleceğe Dair Öngörüleren_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-3223-953Xen_US
dc.authorid0000-0001-9845-6871en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.institutionauthorEroğlu, Filizen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record