Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGürsel-Bilgin, Gülistan
dc.date.accessioned2021-01-30T13:22:38Z
dc.date.available2021-01-30T13:22:38Z
dc.date.issued2020-12-31
dc.identifier.citationGursel Bi̇lgi̇n, G. (2020). Freirean Dialogue: An Effective Pedagogy for Critical Peace Education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (2), 139-149.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.801805
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2973
dc.descriptionGürsel-Bilgin, Gülistan, (Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü)en_US
dc.description.abstractDialogue promises fundamental opportunities for peace education pedagogy even in the hidden culture of war and violence in varying educational settings. However, despite remarkable theoretical literature focusing on critical dialogue, there is a need for reconceptualizing dialogue in the light of Paulo Freire’s ideas. This paper discusses dialogue as an effective pedagogy for critical peace education. Towards this goal, it first presents an overview of the concept of dialogue. The second part of the paper provides a discussion of dialogue in critical peace education. In the concluding section, it is suggested that Freirean dialogue is a powerful pedagogy to fulfill the aims of critical peace education. It is also highlighted that research and practice regarding employing dialogue as a transformative pedagogy should be investigated and cultivated by peace educators in ways relevant to various contexts.en_US
dc.description.abstractDiyalog, çeşitli eğitim ortamlarında gizli savaş ve şiddet kültüründe bile barış eğitimi pedagojisi için temel fırsatlar vaat ediyor. Bununla birlikte, eleştirel diyaloğa odaklanan dikkate değer kuramsal alanyazına rağmen, Paulo Freire’in fikirlerinin ışığında diyaloğu yeniden kavramsallaştırma ihtiyacı vardır. Bu makale, diyaloğu eleştirel barış eğitimi için etkili bir pedagoji olarak incelemektedir. Bu doğrultuda, bu çalışma önce diyalog kavramına genel bir bakış sunmaktadır. İkinci bölüm diyaloğun eleştirel barış eğitimindeki yerini tartışmaktadır. Sonuç bölümünde, Freire diyaloğunun, eleştirel barış eğitiminin hedeflerini gerçekleştirmek için güçlü bir pedagoji olduğu önerilmektedir. Diyaloğu dönüştürücü bir pedagoji olarak kullanmaya ilişkin araştırma ve uygulamanın barış eğitimcileri tarafından çeşitli bağlamlarla ilgili şekillerde araştırılması ve geliştirilmesi gerektiği de vurgulanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChallengesen_US
dc.subjectComplexitiesen_US
dc.subjectDialogue pedagogyen_US
dc.subjectEncounter programsen_US
dc.subjectHidden curriculumen_US
dc.subjectIntractable conflictsen_US
dc.subjectViolenceen_US
dc.subjectÇatışma çözümlemeen_US
dc.subjectDiyalog pedagojisien_US
dc.subjectGizli müfredaten_US
dc.subjectŞiddeten_US
dc.subjectUzlaşma programlarıen_US
dc.subjectZorluklaren_US
dc.titleFreirean Dialogue: An Effective Pedagogy for Critical Peace Educationen_US
dc.title.alternativeFreire Diyaloğu: Eleştirel Barış Eğitimi için Etkili Bir Pedagojien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-9987-7982en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record