dc.contributor.author | Gürsel-Bilgin, Gülistan | |
dc.date.accessioned | 2021-01-30T13:22:38Z | |
dc.date.available | 2021-01-30T13:22:38Z | |
dc.date.issued | 2020-12-31 | |
dc.identifier.citation | Gursel Bi̇lgi̇n, G. (2020). Freirean Dialogue: An Effective Pedagogy for Critical Peace Education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (2), 139-149. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17244/eku.801805 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2973 | |
dc.description | Gürsel-Bilgin, Gülistan, (Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü) | en_US |
dc.description.abstract | Dialogue promises fundamental opportunities for peace education pedagogy even in the hidden culture of war and violence in varying educational settings. However, despite remarkable theoretical literature focusing on critical dialogue, there is a need for reconceptualizing dialogue in the light of Paulo Freire’s ideas. This paper discusses dialogue as an effective pedagogy for critical peace education. Towards this goal, it first presents an overview of the concept of dialogue. The second part of the paper provides a discussion of dialogue in critical peace education. In the concluding section, it is suggested that Freirean dialogue is a powerful pedagogy to fulfill the aims of critical peace education. It is also highlighted that research and practice regarding employing dialogue as a transformative pedagogy should be investigated and cultivated by peace educators in ways relevant to various contexts. | en_US |
dc.description.abstract | Diyalog, çeşitli eğitim ortamlarında gizli savaş ve şiddet kültüründe bile barış eğitimi pedagojisi için temel fırsatlar vaat ediyor. Bununla birlikte, eleştirel diyaloğa odaklanan dikkate değer kuramsal alanyazına rağmen, Paulo Freire’in fikirlerinin ışığında diyaloğu yeniden kavramsallaştırma ihtiyacı vardır. Bu makale, diyaloğu eleştirel barış eğitimi için etkili bir pedagoji olarak incelemektedir. Bu doğrultuda, bu çalışma önce diyalog kavramına genel bir bakış sunmaktadır. İkinci bölüm diyaloğun eleştirel barış eğitimindeki yerini tartışmaktadır. Sonuç bölümünde, Freire diyaloğunun, eleştirel barış eğitiminin hedeflerini gerçekleştirmek için güçlü bir pedagoji olduğu önerilmektedir. Diyaloğu dönüştürücü bir pedagoji olarak kullanmaya ilişkin araştırma ve uygulamanın barış eğitimcileri tarafından çeşitli bağlamlarla ilgili şekillerde araştırılması ve geliştirilmesi gerektiği de vurgulanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Challenges | en_US |
dc.subject | Complexities | en_US |
dc.subject | Dialogue pedagogy | en_US |
dc.subject | Encounter programs | en_US |
dc.subject | Hidden curriculum | en_US |
dc.subject | Intractable conflicts | en_US |
dc.subject | Violence | en_US |
dc.subject | Çatışma çözümleme | en_US |
dc.subject | Diyalog pedagojisi | en_US |
dc.subject | Gizli müfredat | en_US |
dc.subject | Şiddet | en_US |
dc.subject | Uzlaşma programları | en_US |
dc.subject | Zorluklar | en_US |
dc.title | Freirean Dialogue: An Effective Pedagogy for Critical Peace Education | en_US |
dc.title.alternative | Freire Diyaloğu: Eleştirel Barış Eğitimi için Etkili Bir Pedagoji | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9987-7982 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |