Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBalcı, Ali Tansu
dc.contributor.authorKocabaş, Ayfer
dc.date.accessioned2021-01-18T09:50:09Z
dc.date.available2021-01-18T09:50:09Z
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.citationBalcı, A., Kocabaş, A . (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Pedagoji İlkelerine Katılım Düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (1), 53-68.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.638268
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2960
dc.descriptionAli Tansu Balcı, (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Bilimleri Enstitüsü) ; Kocabaş, Ayfer, (Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü)en_US
dc.description.abstractEleştirel Pedagoji, Frankfurt Okulunda temellenen eleştirel teorinin eğitime yansıması olarak değerlendirilmektedir. Temel olarak günümüz egemen eğitim sisteminin göz ardı ettiği eğiten ile eğitilen arasındaki her türlü baskıcı ve hiyerarşik ilişkiyi reddeden ve eğitimde nesne olarak tabileştirilen özneleri özgürleştirmeyi amaçlamaktadır. Bir entelektüel olarak öğretmen eğitimi de eleştirel pedagojinin temel alanlarından birini oluşturmaktadır. Bu araştırma nicel bir araştırma olup, tarama modellerinden betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin eleştirel pedagoji ilkelerine katılım düzeyleri ortaya konularak bir değerlendirmesinin yapılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi eleman örnekleme yöntemi ile belirlenen İzmir ili Buca, Bornova, Konak ve Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda görev yapan 588 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Yılmaz (2009) tarafından geliştirilen Eleştirel Pedagoji İlkeleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin Eğitim Sistemi, Okulun İşlevi ve Eleştirel Pedagoji İlkeleri toplam puanları orta düzeyde iken Özgürleşme alt boyutu yüksek düzeyde bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet, okullarda öğrencilere eleştirel düşünme becerisi kazandırılmasına yönelik görüşleri ve mevcut ilkokul eğitim sistemine yönelik görüşlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractCritical Pedagogy is considered as a reflection of critical theory based on Frankfurt School on education. Today's education system ignores the hierarchical relationship between teacher and student. Critical pedagogy rejects this situation and aims to liberate the subjects considered as objects in education. Teacher education as an intellectual also constitutes one of the main areas of critical pedagogy. This research is a quantitative study and is designed as a descriptive survey model. In this study, it is aimed to carry out an evaluation by revealing the level of participation of the classroom teachers in the principles of critical pedagogy. The sample of the research consists of 588 primary school teachers working in the schools of Buca, Bornova, Konak and Karşıyaka District National Education Directorates of İzmir by random sampling method. Personal Information Form prepared by the researcher and Critical Pedagogical Principles Scale developed by Yılmaz (2009) were used as data collection tools. According to the results of the study, while the total score of the education system, the function of the school and the principles of critical pedagogy of the primary school teachers was moderate, the sub-dimension of emancipation was found to be high. There were also significant differences between gender, opinions on students to gain critical thinking skills in schools and their views on current primary education system.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim politikalarıen_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectEleştirel pedagojien_US
dc.subjectEleştirel teorien_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectEducational policiesen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectCritical pedagogyen_US
dc.subjectCritical theoryen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Pedagoji İlkelerine Katılım Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Participation Level of Primary School Teachers to the Critical Pedagogy Principlesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-2646-5175en_US
dc.authorid0000-0002-5566-212Xen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record