dc.contributor.author | Balcı, Ali Tansu | |
dc.contributor.author | Kocabaş, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T09:50:09Z | |
dc.date.available | 2021-01-18T09:50:09Z | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.citation | Balcı, A., Kocabaş, A . (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Pedagoji İlkelerine Katılım Düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (1), 53-68. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17244/eku.638268 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2960 | |
dc.description | Ali Tansu Balcı, (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Bilimleri Enstitüsü) ; Kocabaş, Ayfer, (Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü) | en_US |
dc.description.abstract | Eleştirel Pedagoji, Frankfurt Okulunda temellenen eleştirel teorinin eğitime yansıması olarak değerlendirilmektedir. Temel olarak günümüz egemen eğitim sisteminin göz ardı ettiği eğiten ile eğitilen arasındaki her türlü baskıcı ve hiyerarşik ilişkiyi reddeden ve eğitimde nesne olarak tabileştirilen özneleri özgürleştirmeyi amaçlamaktadır. Bir entelektüel olarak öğretmen eğitimi de eleştirel pedagojinin temel alanlarından birini oluşturmaktadır. Bu araştırma nicel bir araştırma olup, tarama modellerinden betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin eleştirel pedagoji ilkelerine katılım düzeyleri ortaya konularak bir değerlendirmesinin yapılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi eleman örnekleme yöntemi ile belirlenen İzmir ili Buca, Bornova, Konak ve Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda görev yapan 588 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Yılmaz (2009) tarafından geliştirilen Eleştirel Pedagoji İlkeleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin Eğitim Sistemi, Okulun İşlevi ve Eleştirel Pedagoji İlkeleri toplam puanları orta düzeyde iken Özgürleşme alt boyutu yüksek düzeyde bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet, okullarda öğrencilere eleştirel düşünme becerisi kazandırılmasına yönelik görüşleri ve mevcut ilkokul eğitim sistemine yönelik görüşlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Critical Pedagogy is considered as a reflection of critical theory based on Frankfurt School on education. Today's education system ignores the hierarchical relationship between teacher and student. Critical pedagogy rejects this situation and aims to liberate the subjects considered as objects in education. Teacher education as an intellectual also constitutes one of the main areas of critical pedagogy. This research is a quantitative study and is designed as a descriptive survey model. In this study, it is aimed to carry out an evaluation by revealing the level of participation of the classroom teachers in the principles of critical pedagogy. The sample of the research consists of 588 primary school teachers working in the schools of Buca, Bornova, Konak and Karşıyaka District National Education Directorates of İzmir by random sampling method. Personal Information Form prepared by the researcher and Critical Pedagogical Principles Scale developed by Yılmaz (2009) were used as data collection tools. According to the results of the study, while the total score of the education system, the function of the school and the principles of critical pedagogy of the primary school teachers was moderate, the sub-dimension of emancipation was found to be high. There were also significant differences between gender, opinions on students to gain critical thinking skills in schools and their views on current primary education system. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim politikaları | en_US |
dc.subject | Eleştirel düşünme | en_US |
dc.subject | Eleştirel pedagoji | en_US |
dc.subject | Eleştirel teori | en_US |
dc.subject | Öğretmen yetiştirme | en_US |
dc.subject | Educational policies | en_US |
dc.subject | Critical thinking | en_US |
dc.subject | Critical pedagogy | en_US |
dc.subject | Critical theory | en_US |
dc.subject | Teacher training | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Pedagoji İlkelerine Katılım Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | The Participation Level of Primary School Teachers to the Critical Pedagogy Principles | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2646-5175 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5566-212X | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |