Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTokatlıoğlu, Sibel
dc.date.accessioned2020-10-09T13:11:17Z
dc.date.available2020-10-09T13:11:17Z
dc.date.issued2019-07-04
dc.identifier.citationTokatli̇oglu, S. (2019). İşletme kurma kararı. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 14 (1), 101-111.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2810
dc.descriptionTokatlıoğlu, Sibel, (Kırklareli Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü)en_US
dc.description.abstractAmaca yönelik ve planlı bir birey davranışı olan işletme kurma davranışını, bireysel ya da bağlamsal faktörlere nazaran daha üstün öngörme gücüne sahip olduğu kabul edilen işletme kurma niyeti, her zaman işletme kurma davranışıyla sonuçlanmamaktadır. Niyet ve davranış arasında ortaya çıkan bu “boşluk”, girişimcilik niyeti kavramının güçlendirilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Teorik keşif yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada, bireylerin girişimci olma potansiyellerini ölçme ve girişimci davranışı öngörmede kullanılan girişimcilik niyeti modellerindeki kabuller, amaç odaklı davranış teorilerinden yola çıkılarak kuramsal çerçevede eleştirilmekte ve girişimcilik niyetinin oluşum süreci, arzu ve motivasyon kavramlarıyla ilişkilendirilmektedir. Sosyal ve naif psikoloji ile eylem felsefesi alanlarında arzu, amaç ve davranış arasında kurulmuş ilişkiler, girişimcilik niyeti kavramına entegre edilerek niyetin oluşumu, “karar alma” olarak tanımlanmakta ve güdülen(en) amaçla bağlantılandırılmaktadır. Böylece, işletme kurma niyetine “hangi niyetle” sahip olunduğunun hâlihazırdaki kavramsallaştırmaya dâhil edilmesinin, girişimcilik niyeti modellerini iyileştireceği savunulmaktadır. Çalışma, girişimcilik niyeti kavramını güçlendirmeyle ilgili kuramsal getirisi yanında, girişimciliğin arzulanabilirliğine dönük teşvik mekanizmalarının geliştirilmesi gerekliliğinin altını çizdiğinden pratik getiriye de sahiptir.en_US
dc.description.abstractEntrepreneurial intention is assumed to have more predictive power than any other individual or contextual factors in predicting entrepreneurial behaviour. However, entrepreneurial intention does not always result in entrepreneurial behaviour. This gap between intention and behaviour underlines the necessity to develop the concept of entrepreneurial intention. In this study, the entrepreneurial intention models are discussed on a theoretical level based on goal-directed behaviour theories and the intention formation process is associated with the concepts of desire and motivation. By integrating the relationships between desire, goal and behaviour to the concept of entrepreneurial intention, the formation of intention is defined as “decision-making” and linked to the pursued goal. In doing this, it is argued that the integration of “the intentions behind the entrepreneurial intention” to the current conceptualization will improve the models of entrepreneurial intention. In addition to the theoretical implications, the study has a practical contribution as it underlines the necessity of developing incentive mechanisms concerning the desirability of entrepreneurship.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmaçen_US
dc.subjectArzuen_US
dc.subjectGirişimcilik niyetien_US
dc.subjectİşletme kurmaen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectDesireen_US
dc.subjectEntrepreneurial intentionen_US
dc.subjectGoalen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectVenture creationen_US
dc.titleİşletme Kurma Kararıen_US
dc.title.alternativeDecision to Create a Ventureen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-3265-790Xen_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record