Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBozkurt, Öznur
dc.contributor.authorErcan, Armağan
dc.contributor.authorYurt, İrfan
dc.date.accessioned2020-09-24T08:45:30Z
dc.date.available2020-09-24T08:45:30Z
dc.date.issued2018-06-30
dc.identifier.citationBozkurt, Ö., Ercan, A., Yurt, İ. (2018). Bireysel Değerler İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Düzce Üniversitesi Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1) , 43-55.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2800
dc.descriptionBozkurt, Öznur, (Düzce Üniversitesi, İşletme Fakültesi) / Ercan, Armağan, (Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Girişimcilik Anabilim Dalı) / Yurt, İrfan, (Karabük Üniversitesi Safranbolu MYO)en_US
dc.description.abstractGirişimciler risk alarak sermayesini kar amacı ile yatırıma çeviren kişiler olarak tanımlanmaktadır. Kişilerin girişimci olma eğilimlerini etkileyen çevresel etkenler kadar doğuştan gelen özelliklerde vardır. Girişimcilik eğilimine sahip kişilerin daha fazla başarma güdüsüne sahip oldukları, risk aldıkları, yenilikçi oldukları ve kendilerine güven duydukları bilinmektedir. Bireysel değer kavramı ise toplumun içindeki üyeleri etkileyen, genelleştirilmiş davranışlarla ortaya çıkan paylaşılan davranışlardır. Bireysel değeler kişinin davranışlarını etkiler. Bu çalışmada bireysel değerler, girişimcilik eğilimi ile ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmanın amacı; Düzce üniversitesi öğrencilerinin bireysel değerleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Tabakalı örneklem yöntemi ile 373 kişi araştırmaya dahil edilmiştir. Girişimcilik eğilimi tek boyut olarak değerlendirilmiştir. Bireysel ise değerler başarma, sükûnet, evrensellik ve bireysellik olmak üzere dört boyutta incelenmiştir. Araştırma sonucunda bireysel değerler ile girişimcilik eğilimi arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmüştür. Bireysel değerleri oluşturan 4 boyuttan en yüksek oranlı ilişkiye sahip olan boyut ise başarma eğilimi olmuştur. Araştırmada bireysel değerler ve girişimcilik eğilimi değişkenlerine yönelik olarak demografik özelliler açısından örneklemdeki tek farklılık cinsiyet açısından ortaya çıkmıştır. Kadınların bieysel değer algıları erkelere oran ile daha yüksektiren_US
dc.description.abstractEntrepreneurs are defined as people who take risks and invest their capital with profit-making purposes. There are innate qualities as well as environmental factors that influence the tendency of people to be entrepreneurs. It is known that those with entrepreneurial tendencies have the potential to achieve more, risk taking, innovative and self-confident. The concept of individual value is the shared behavior that affects the members of the society and emerges with generalized behavior. Individual values affect the behavior of the person. In this study, individual values are considered in relation to entrepreneurship tendency. Purpose of the study; assess the relationship between individual values of students and entrepreneurship tendency in Düzce University. Survey technique was used in the research. 373 people were included in the survey by stratified sample method. Entrepreneurship tendency was examined in four dimensions as achievement, serenity, universality and individuality in the study evaluated as one dimension. As a result of, the research, it is seen that there is a meaningful relationship between individual values and entrepreneurship tendency. The dimension with the highest proportion of the 4 dimensions that constitute individual values was the tendency to achieve the only difference in demographic characteristics regarding the individual values and entrepreneurship tendency variables in the survey was gender. Women’s perceptions of biennial value are higher than menen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBireysel değerleren_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGirişimcilik eğilimen_US
dc.subjectIndividual valuesen_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEntrepreneurship tendencyen_US
dc.titleBireysel Değerler İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Düzce Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of The Relationshıp Between Individual Values and Entrepreneurship Tendency: Sample of Düzce Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-8846-1850en_US
dc.authorid0000-0002-8285-7440en_US
dc.authorid0000en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record