Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorİlgar, M. Zeki
dc.contributor.authorCoşgun-İlgar, Semra
dc.date.accessioned2020-04-08T11:29:34Z
dc.date.available2020-04-08T11:29:34Z
dc.date.issued2019-03
dc.identifier.citationİlgar, M. Z., & Coşgun-İlgar, S. (2019). Bilişsel davranış değiştirme ve motivasyonel görüşme. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(1), 47-73.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.489855
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2134
dc.descriptionİlgar, M. Zeki ; Coşgun-İlgar, Semra, (Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Fakültesi, Biruni Üniversitesi, İstanbul, Türkiye)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Bilişsel Davranış Değiştirme’nin özel eğitim, psikolojik danışma ve psikoterapi alanlarında kullanımını ele almak ve bu alanlarda çalışanlara yardımcı olmak amaçlanmıştır. Çalışma hem teorik ve uygulamalı araştırmalara yer vererek kanıta dayalı örnekler sunması; hem de ülkemizde az çalışılan bir konuya açıklık getirmesi ve dikkat çekmesi açısından önemli görünmektedir. Doküman incelemesi yöntemiyle yapılan bu çalışmada sırasıyla şu konulara yer verilmiştir: (a) Davranış kavramı , (b) Bilişsel Davranış Değiştirme’nin tanımı, temel varsayımları, diğer davranış değiştirme yöntemlerinden farklılıklar, (c) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Bilişsel Davranış Değiştirmede kullanımı, (d) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin anksiyeteli çocukların tedavisinde kullandığı teknikler, (e) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Özel Eğitim, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide kullanımına ilişkin araştırma sonuçları, (f) Bir davranış değiştirme tekniği olarak Motivasyonel Görüşme yaklaşımı ve Bilişsel Davranışçı Terapi entegrasyonunun depresyon tedavisinde kullanımına ilişkin bir uygulama örneği.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze the use of Cognitive Behavioral Change in special education, psychological counseling and psychotherapy and to help professionals in that fields. The study seems crucial to provides evidence - based examples including both theoretical and practical researches; it sheds light on and points out a topic that is less studied by researchers until today. Document analysis method is used in this study. The main issues analyzed in the study are: (a) The concept of behavior, (b) Definition of Cognitive Behavioral Change, basic assumptions and its differences from other behavioral change methods, (c) The use of Cognitive Behavioral Therapy in Cognitive Behavioral Change, (d) The techniques used by Cognitive Behavioral Therapy in the treatments of children with anxiety, (e) Research results on the use of Cognitive Behavioral Therapy in Private Education, Psychological Counseling and Psychotherapy, (f) An application example of the use of Motivational Interviewing approach and Cognitive Behavioral Therapy integration as a behavioral change technique.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişsel davranış değiştirmeen_US
dc.subjectBilişsel davranışçı terapien_US
dc.subjectMotivasyonel görüşmeen_US
dc.subjectCognitive behavioral changeen_US
dc.subjectCognitive behavioral therapyen_US
dc.subjectMotivational interviewingen_US
dc.titleBilişsel Davranış Değiştirme ve Motivasyonel Görüşmeen_US
dc.title.alternativeCognitive Behavioral Change and Motivational Interviewingen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5516-0752en_US
dc.authorid0000-0003-1439-1666en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record