Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorÇimen, Osman
dc.contributor.authorKarakaya, Ferhat
dc.date.accessioned2020-04-01T13:49:58Z
dc.date.available2020-04-01T13:49:58Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.citationYılmaz, M., Çimen, O., & Karakaya, F. (2018). Öğretmen adaylarının bilim insanlarının ismiyle özdeşleşen bilimsel terimlerin yazımıyla ilgili yanılgıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(4), 347-360.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2131
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.421145
dc.descriptionYılmaz, Mehmet / Çimen, Osman / Karakaya, Ferhat, (Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Gazi Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye )en_US
dc.description.abstractBilimin hızla ilerlemesi, fen eğitiminin niteliğinin kapsam ve amaçlarının güncellenmesine neden olmuştur. Fen eğitiminin amaçlarından biri, öğretmen ve öğrencilerin bilimin doğasını anlamalarını sağlamaktır. Bu kapsamda, öğretmenlerin bilimsel okuryazarlık ve bilimin doğası hakkında sahip olduğu farkındalık ve görüşler öğrencilerinin görüşlerini de etkilemektedir. Bu araştırmada, fen bilgisi ve biyoloji eğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilim insanlarının adlarıyla özdeşleşen bilimsel terimlerin yazımından kaynaklanan yanılgılarının nedenlerini ortaya koymak ve bilimin doğasına yönelik farkındalıklarının artırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2016- 2017 eğitim öğretim yılında 152 öğretmen adayı ile gerçekleşmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler çalışma metni, kavramsal değişim metni ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının biyoloji alanında bilim insanlarının adları ile özdeşleşen bilimsel terimlerin yazımı ile ilgili farkındalıklarının ve terimlerin doğru yazım oranlarının arttığı belirlenmiştir. Ayrıca bu terimlerin yazımına yönelik yanılgıların beş farklı nedenden kaynaklandığı tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe rapid progress of science has caused the scope and purpose of science education to be updated. One of the aims of science education is to ensure that teachers and students understand the nature of science. In this context, the awareness and opinions of teachers about scientific literacy and the nature of science affect the opinions of their students. This study was carried out to elucidate the reasons for the misconceptions of science and biology pre-service teachers regarding the spelling of terms associated with the names of the scientists and promote their awareness regarding these terms and the nature of science. The study was carried out with 152 pre– service teachers studying in Gazi University in 2016 – 2017 academic year. The study was based upon a qualitative research model and the data were collected using a study text, conception change text and semi-structured interview form. It has been determined that pre-service teachers’ awareness of scientific terms that are identified with the names of scientists in the field of biology and the correct spelling rates of terms increase with increased awareness. It was also observed that the misconceptions for the written forms of these terms stem from five different reasonsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin doğasıen_US
dc.subjectBilim insanıen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectNature of scienceen_US
dc.subjectScientisten_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilim İnsanlarının İsmiyle Özdeşleşen Bilimsel Terimlerin Yazımıyla İlgili Yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeThe Misconceptions of Pre-Service Teachers Regarding the Spelling of Terms Identified with the Names of Scientistsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-6700-6579en_US
dc.authorid0000-0002-6651-6849en_US
dc.authorid0000-0001-5448-2226en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record