dc.contributor.author | Durukan, Haydar | |
dc.contributor.author | Bayındır, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-03-09T11:46:49Z | |
dc.date.available | 2020-03-09T11:46:49Z | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.citation | Durukan, H., ve Bayındır, A. (2018). Okul öncesi eğitim yöneticilerinin liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(4), 376-388. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17244/eku.482292 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2128 | |
dc.description | Durukan, Haydar, (Temel Eğitim Bölümü, Eğitim Fakültesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye) /
Bayındır, Arzu, (Temel Eğitim Bölümü, Eğitim Fakültesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik rollerini gerçekleştirmeleri konusunda okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2014 - 2015 eğitim - öğretim yılı Çanakkale ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarında (bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunduran ilkokul ve ortaokul) görev yapan 310 okul öncesi öğretmenleri teşkil etmektedir. Araştırma örneklemi ise, evrenden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 210 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırma verileri sekiz soruluk ve beş seçenekten oluşan ölçek yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin, liderlik rollerini “çoğu zaman” sergiledikleri görülmektedir. Bu görüşlere göre, okulöncesi eğitim yöneticilerin, yönetimlerinde liderlik rollerini bilimsel anlamda yerine getirdikleri belirtilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the opinions of pre-school teachers about the realization of the leadership roles of the principals working in pre-school education institutions. The survey model was used in this research. The population of the study consisted of 310 preschool teachers working in preschool education institutions in Çanakkale in the 2014 - 2015 academic year. The research sample consisted of 210 teachers randomly selected. The data were collected by means of a scale that consisting of 8 questions and 5 options. Data analysis was carried out using the SPSS program. As a result, according to the teachers' opinions, it was seen that managers “often” exhibit their leadership roles. To sum up, it can be stated that preschool education administrators behaved with a leadership role in the academic sense when carrying out their management activities. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitimsel liderlik | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | Liderlik rolleri | en_US |
dc.subject | Okul liderliği | en_US |
dc.subject | Educational leadership | en_US |
dc.subject | Leadership | en_US |
dc.subject | Leadership roles | en_US |
dc.subject | School leadership | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of Pre-School Education Administrators’ Levels of Leadership Roles According to Teachers’ Perceptions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-0236-9269 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-8214-9292 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.institutionauthor | Durukan, Haydar | en_US |
dc.institutionauthor | Bayındır, Arzu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |