Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDurukan, Haydar
dc.contributor.authorBayındır, Arzu
dc.date.accessioned2020-03-09T11:46:49Z
dc.date.available2020-03-09T11:46:49Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.citationDurukan, H., ve Bayındır, A. (2018). Okul öncesi eğitim yöneticilerinin liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(4), 376-388.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.482292
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2128
dc.descriptionDurukan, Haydar, (Temel Eğitim Bölümü, Eğitim Fakültesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye) / Bayındır, Arzu, (Temel Eğitim Bölümü, Eğitim Fakültesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik rollerini gerçekleştirmeleri konusunda okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2014 - 2015 eğitim - öğretim yılı Çanakkale ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarında (bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunduran ilkokul ve ortaokul) görev yapan 310 okul öncesi öğretmenleri teşkil etmektedir. Araştırma örneklemi ise, evrenden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 210 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırma verileri sekiz soruluk ve beş seçenekten oluşan ölçek yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin, liderlik rollerini “çoğu zaman” sergiledikleri görülmektedir. Bu görüşlere göre, okulöncesi eğitim yöneticilerin, yönetimlerinde liderlik rollerini bilimsel anlamda yerine getirdikleri belirtilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of pre-school teachers about the realization of the leadership roles of the principals working in pre-school education institutions. The survey model was used in this research. The population of the study consisted of 310 preschool teachers working in preschool education institutions in Çanakkale in the 2014 - 2015 academic year. The research sample consisted of 210 teachers randomly selected. The data were collected by means of a scale that consisting of 8 questions and 5 options. Data analysis was carried out using the SPSS program. As a result, according to the teachers' opinions, it was seen that managers “often” exhibit their leadership roles. To sum up, it can be stated that preschool education administrators behaved with a leadership role in the academic sense when carrying out their management activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimsel liderliken_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectLiderlik rollerien_US
dc.subjectOkul liderliğien_US
dc.subjectEducational leadershipen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectLeadership rolesen_US
dc.subjectSchool leadershipen_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Pre-School Education Administrators’ Levels of Leadership Roles According to Teachers’ Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0236-9269en_US
dc.authorid0000-0002-8214-9292en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.institutionauthorDurukan, Haydaren_US
dc.institutionauthorBayındır, Arzuen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record