dc.contributor.advisor | Şahin, Çavuş | |
dc.contributor.author | Akyürek, Çisem | |
dc.date.accessioned | 2019-06-12T11:32:40Z | |
dc.date.available | 2019-06-12T11:32:40Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-07-01 | |
dc.identifier.citation | Akyürek, Ç. (2013). İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1933 | |
dc.description.abstract | Günümüzde ekonomik gelişmelerin ve değişimlerin bir sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Bu nedenle küresel ve bölgesel kalkınmanın sağlanması için girişimcilere ihtiyaç duyulmaktadır. Girişimci, ekonomideki boşluğu kolaylıkla fark ederek yaratıcı fikirlerini hayata geçirerek bu boşluğu dolduran kişidir. Girişimcilik, işsizlik sorununa önemli bir çözüm olanağı sunduğu gibi ayrıca ekonomik büyümenin önemli bir bileşenidir. Girişimci, ekonomik kaynakların düşük üretkenlik alanlarından yüksek alanlara aktarılma sürecinde çok önemli bir yerdedir. Bu nedenler göz önünde bulundurulduğunda tüm dünyada ve ülkemizde girişimciliğin önemi fark edilmiş, eğitim sistemleri yeni baştan düzenlenmiş, girişimcilik ders programları içerisinde yer almıştır. Bu çalışmanın amacı İlköğretim programında yer alan ortak temel becerilerden girişimcilik becerisine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. 2012-2013 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Kartal ilçesinde görev yapan ilkokul öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Yapılan anket verilerinin sonuçları ise istatistiksel verilere göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiş, istatistikî çözümleme için SPSS programından yararlanılmıştır. Sonuçları değerlendirmede, cinsiyet, mezun olunan okul ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarak verilmiştir. Araştırma da elde edilen bulguların analizi sonucunda İlkokul öğretmenlerinin, öğrencilere kazandırılması amaçlanan girişimcilik becerisine yönelik görüşleri, Cinsiyet, kıdem, mezuniyet durumu, sınıf mevcudu, hizmet içi eğitim alma durumuna göre farklılaşmadığı görülmüştür. Girişimcilik becerisinin kazandırılması noktasında öğretmenlerin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Today, as a result of economic developments and changes have increased the importance of entrepreneurship. For this reason, there is a need for entrepreneurs to provide global and regional development. Entrepreneur is the person who easily recognizes the economic gap and fills this gap by implementing creative ideas. Entrepreneurship is an important solution to the problem of unemployment and an important component of economic growth. Entrepreneur, is a very important process of transferring of low productivity areas of economic resources to high productivity areas. Considering these reasons, all over the world and in our country the importance of entrepreneurship has been noticed, education and training systems designed from scratch and entrepreneurship is included in the curriculum. The aim of this study the common basic skills in the curriculum of primary education on the ability to entrepreneurship determine the ideas of teachers. 2012-2013 academic year, primary school teachers working in the Kartal district of Istanbul were surveyed. The results of the survey data were analyzed according to the statistical data. The data obtained from this study evaluated the computer environment, the SPSS program was used for statistical analysis. The results of the evaluation, gender, school graduated, years of service to the variables of, and whether there is a significant difference, tested by statistical tests. The results obtained were indicated in the tables. As a result of analysis of the findings of the study primary teachers, students gain the skills intended for the views of entrepreneurship, gender, retirement, graduation status, class size, according to the in-service training has not been varied in many ways. We concluded that teachers are insufficient teaching the entrepreneurship skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Girişimcilik becerisi | en_US |
dc.subject | Eğitim ve öğretim | en_US |
dc.subject | İlkokul öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship skills | en_US |
dc.subject | Education and training | en_US |
dc.subject | Elemantary school teachers | en_US |
dc.title | İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | The evaluation of elemantary school teachers opinions on the ability to entrepreneurship | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Akyürek, Çisem | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |