Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKıncal, Remzi Yavaş
dc.contributor.authorTutkun, Tugay
dc.date.accessioned2019-06-11T12:38:03Z
dc.date.available2019-06-11T12:38:03Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-02-08
dc.identifier.citationTutkun, T. (2013). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyi ile aktif vatandaşlık bileşenlerinden temsili demokrasiye, protesto ve sosyal değişime katılım düzeyi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1927
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının medya okuryazarlık ve aktif vatandaşlığın -temsili demokrasiye katılım- ve -protesto ve sosyal değişime katılım- boyutlarındaki düzeylerini belirleyip aralarındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak ve böylelikle öğretmen yetiştirme programlarının aday öğretmenlerin vatandaşlık becerilerini ne şekilde etkilediğini belirlemektir. Tarama modellerinden karşılaştırma türü ilişkisel tarama kullanılarak yapılan araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde 1. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 1101 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesinde; cinsiyete, öğretim türüne, öğrenim görülen sınıfa ve anabilim dalı değişkenlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığı, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında öngörülen ilişkinin var olup olmadığı ve bağımsız ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkinin sosyo-ekonomik faktörler sabit tutulduğunda ne şekilde değiştiği istatistiksel testlerle sınanmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarak verilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarına uygulanan anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda; adayların medya okuryazarlık ve aktif vatandaşlığın -temsili demokrasiye katılım- ve -protesto ve sosyal değişime katılım- boyutlarındaki düzeylerinin düşük olduğu ve lisans eğitimi sürecinde bu düzeylerinin gelişmediği tespit edilmiştir. Medya okuryazarlığı düzeyi ile -temsili demokrasiye katılım- ve -protesto ve sosyal değişime katılım- arasında tespit edilen anlamlı ilişkinin aktif vatandaşlık düzeyini etkileyen diğer sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi sabit tutulduğunda da var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explore the relationship between the teacher candidates' level of media literacy and participation levels to -representative democracy- and -protest and social change- dimensions of active citizenship. By doing so, teacher training curriculum's effect on citizenship competencies of teacher candidates is to be defined. Survey method is used to collect data in this casual comparative research. Sample of the study is 1101 freshman and senior teacher candidates studying in Faculty of Education at Çanakkale Onsekiz Mart University in the academic year of 2011-2012. Grade level, gender, instruction type, subject area, socio-economic factors and media literacy level of teacher candidates are taken as independent variables. The relationship between these independent and dependent variables, -representative democracy- and -protest and social change- dimensions of active citizenship, is explored. Effect of media literacy level on levels of these dependent variables also explored after controlling for the effect of socio-economic factors. Analysis of the data revealed that candidate teachers' level of media literacy, and participation level to -representative democracy- and -protest and social change- are low, and not adequate; not improving during their undergraduate education. It is also explored that there are significant relationships between media literacy level and participation level to -representative democracy- and -protest and social change-. This significant relationships are also preserved after controlling for socio-economic factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve öğretimen_US
dc.subjectMedya okuryazarlığıen_US
dc.subjectVatandaşlık eğitimien_US
dc.subjectEducation and trainingen_US
dc.subjectMedia literacyen_US
dc.subjectCitizenship educationen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyi ile aktif vatandaşlık bileşenlerinden temsili demokrasiye, protesto ve sosyal değişime katılım düzeyi arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between teacher candidates' media literacy level and participation levels to representative democracy, protest and social change dimensions of active citizenshipen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorTutkun, Tugayen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record