Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorİzmirli, Serkan
dc.contributor.authorAkyüz, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2018-03-07T06:06:52Z
dc.date.available2018-03-07T06:06:52Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.citationİzmirli, S. ve Akyüz, H. İ. (2017). Eş Zamanlı Sanal Sınıf Yazılımlarının İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 788-810.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1768
dc.description.abstractBu çalışmada çevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan eş zamanlı sanal sınıf yazılımları incelenmiştir. Alanyazın taraması yöntemi benimsenen çalışmada, öncelikle sanal sınıf yazılımının tanımı yapılmış ve özellikleri ifade edilmiştir. Ardından sanal sınıf yazılımlarının kullanım alanlarından bahsedilmiştir. Sonra sanal sınıf yazılımlarının yararları ve sınırlılıkları dile getirilmiş ve yaygın olarak kullanılan sanal sınıf yazılımları olan Adobe Connect, Perculus, Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings ve Big Blue Button tanıtılmıştır. Son bölümde ise sanal sınıf yazılımları; lisanslama seçeneği, paylaşım seçeneği, video oynatma, uzaktan kontrol ve Türkçe dil desteği gibi özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmadan sonra yazılımların birbirlerine göre üstünlükleri ve sınırlılıkları olduğu bulunmuştur. Bunula birlikte bütün yazılımların temel özelliklere sahip oldukları görülmüştür. Gerçekleştirilen bu çalışmanın çevrim içi uzaktan eğitim veren kurumların ve bireylerin sanal sınıf yazılımları hakkında bilgi sahibi olmalarına ve ihtiyaçları doğrultusunda kullanacakları sanal sınıf yazılımını seçebilmelerine katkı sağlayacağı umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, synchronous virtual classroom software used in online learning environments was examined. In this literature review study, first, virtual classroom software was described and its features were stated. Then, areas of virtual classroom software use were mentioned. After that, advantages and disadvantages of virtual classroom software were expressed and commonly used virtual classroom software such as Adobe Connect, Perculus, Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings and Big Blue Button was introduced. Finally, virtual classroom software was compared with regards to some features like licensing, sharing, video playing, remote control and supporting Turkish language packet. After the comparison, it was found that software has some advantages and disadvantages relative to each other. However, it was seen that all of them have basic features. It is expected that this study will contribute to institutions and users delivering online distance education about what a virtual classroom is and selecting virtual classroom software in line with their needs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal sınıfen_US
dc.subjectsanal sınıf yazılımıen_US
dc.subjecteş zamanlı eğitimen_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectVirtual classroomen_US
dc.subjectvirtual classroom softwareen_US
dc.subjectsynchronous educationen_US
dc.subjectdistance educationen_US
dc.titleEş Zamanlı Sanal Sınıf Yazılımlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Synchronous Virtual Classroom Softwareen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid124602en_US
dc.authorid52433en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record