Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüven, Bülent
dc.contributor.authorÖzçelik, Çisem
dc.date.accessioned2018-02-23T12:31:33Z
dc.date.available2018-02-23T12:31:33Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.citationGüven, B. ve Özçelik, Ç. (2017). İlkokul Matematik Dersine Yönelik Gerçekleştirilen Lisansüstü Eğitim Tez Çalışmalarına İlişkin Bir İnceleme. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 693-714.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1763
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul matematik dersi konusunda yapılan lisansüstü tezlerin belirlenen kriterler açısından incelenmesidir. Öğrenilmiş çaresizliğin en çok yaşandığı ve hayati önemi olan, insanlar için onsuz bir yaşam düşünülemeyen matematik dersinin temellerinin resmi ve planlı olarak atılmaya başlandığı ilkokullardaki öğretimine ilişkin gerçekleştirilen araştırmaları incelemeyi amaçlayan araştırma betimsel nitelikte olup durum tespiti yapmaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma da 88 adet lisansüstü tezi ve 12 adet doktora tezi incelenmiştir. İncelenen tezlerin büyük bölümünde örneklem olarak öğrencilerin yeraldığı görülmektedir. Yapılan bu araştırma ile bundan sonra İlkokul Matematik dersi ve öğretimi konusunda gerçekleştirilmesi düşünülen araştırmalara kaynak olmak ve ileriki kademelerin temeli için hayati önem taşıyan İlkokul Matematik eğitiminin araştırma konularını belirleyebilmek için yarar sağlayacağı umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the postgraduate theses on Mathematics subject in primary education in terms of pre-determinated criteria. Mathematics has a vital role in people’s lives and a life without it is unimaginable. This study aims to examine the researches done on the teaching of Mathematics whose foundations have been laid officially and in a planned way in primary schools. This is a descriptive research conducted to determine the state of Mathematics subject teaching. In this study 88 master theses, 12 doctoral theses are examined. The majority of the researches examined was conducted with students. It hopes to offer an insight into further studies on Mathematics subject and its teaching in primary schools, and to help revealing research interests that are of vital importance for the foundation of future levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectMatematik Dersien_US
dc.subjectLisansüstü Eğitimen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectMathematics subjecten_US
dc.subjectPostgraduate educationen_US
dc.titleİlkokul Matematik Dersine Yönelik Gerçekleştirilen Lisansüstü Eğitim Tez Çalışmalarına İlişkin Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeExamination Of Postgraduate Education Theses On Mathematics Subject In Primary Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid24927en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record