Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTuran, Ayşe
dc.contributor.authorKocakülah, M. Sabri
dc.date.accessioned2018-02-20T06:39:34Z
dc.date.available2018-02-20T06:39:34Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.citationTuran, A. ve Kocakülah, M. S. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine İlişkin Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 551-569.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1757
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimine ilişkin özyeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören 51 birinci sınıf, 45 ikinci sınıf, 44 üçüncü sınıf, 51 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 191 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarına Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Ölçeği uygulanmış, uygulamadan sonra elde edilen veriler kapsamında her sınıf seviyesinden 8 öğretmen adayı olmak üzere toplam 32 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimi konusunda sınıf seviyesi arttıkça daha doğru bilgilere ve uygulanabilir fikirlere sahip oldukları bulunmuştur. Bu konudaki özyeterlik inançlarına bakıldığında; 1., 2. ve 3. sınıftaki öğretmen adaylarının henüz öğretmenlik uygulaması dersini almadıklarından yeterli deneyimlerinin olmadığı ve bu yüzden de kendilerinin araştırma tabanlı fen öğretimi becerilerine sahip olmadıklarını düşündükleri yapılan görüşmelerde ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the levels of self-efficacy beliefs of prospective science teachers regarding inquiry-based science teaching. The study was carried out with a total of 191 teacher candidates, 51 first grade, 45-second grade, 44-third grade, 51-fourth grade, who were enrolled in Balıkesir University Necatibey Education Faculty Science Teacher Training Program. Within the scope of the research, Inquiry Based Science Instruction Scale was applied to teacher candidates and semi-structured interviews were conducted with a total of 32 teacher candidates including 8 teacher candidates from each class level considering the data obtained from the scale. Analysis of data showed that the prospective teachers had more favourable views on inquiry based science teaching as the class level increased. When teacher candidates' self-efficacy beliefs are considered the first, second, and third-grade teacher candidates have not yet taken a course involving teaching practice, it turns out that they do not have enough experience and they think that they do not have inquiry-based science teaching skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraştırma tabanlı öğretimen_US
dc.subjectfen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectöğretmen adaylarıen_US
dc.subjectInquiry based teachingen_US
dc.subjectprospective science teachersen_US
dc.subjectscience educationen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine İlişkin Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination Of The Levels Of Selfefficacy Beliefs Related To The Inquiry Based Teaching Of Prospective Science Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid125061en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record