Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYıldırım, Kenan
dc.contributor.authorGürbüz, Ramazan
dc.date.accessioned2018-02-14T06:57:29Z
dc.date.available2018-02-14T06:57:29Z
dc.date.issued2017-07
dc.identifier.citationYıldırım, K. ve Gürbüz, R. (2017). Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-Mkö) Geliştirme Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 392-410.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1749
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin matematik kaygısını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı branşlardan 487 öğretmen oluşturmaktadır. “Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-MKÖ)” nün geliştirilmesi için öncelikle literatür taraması ve farklı branşlardan öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilere uygulanan faktör analizi ile 5 faktör ve 33 maddeden oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizine ilişkin iyilik uyum indeksleri X²/sd = 2.71, RMSEA= 0.07, SRMR= 0.07, GFI= 0.91, CFI= 0.92, NNFI= 0.93 ve AGFI= 0.90’dir. Ölçeğin toplam iç tutarlılık katsayısı Cronbach Alpha (?) .91 olarak elde edilmiştir. Ölçüt geçerliliği verileri de (.81), ölçeğin amacına hizmet ettiğini göstermiştir. Yapılan analizler sonucunda, Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-MKÖ)” nün geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed at developing an instrument to determine the mathematics anxiety of teachers. The study group constitutes 487 teachers from different disciplines. First, a literature review was conducted to develop Math Anxiety Scale for Teachers (MAS-T). Also, semi-structured interviews were conducted with teachers of different subjects. An instrument consisting of 5 factors and 33 items were obtained after performing a factor analysis. Model's coherence indexes related to confirmatory factor analysis were as follows: X²/sd = 2.71, RMSEA= 0.07, SRMR= 0.07, GFI= 0.91, CFI= 0.92, NNFI= 0.93 ve AGFI= 0.90. Total internal consistency coefficient Cronbach Alpha (?) was obtained as .91. The findings of the criterion validity (.81) showed that the scale served itspurpose. After the analyses, Math Anxiety Scale for Teachers (MAS-T) was found to be a valid and reliable scale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectmatematik kaygısıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectölçeken_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectreliabilityen_US
dc.subjectmathematics anxietyen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectscaleen_US
dc.subjectgüvenirliken_US
dc.titleÖğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-Mkö) Geliştirme Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA Study Of Developing A Mathematics Anxiety Scale For Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid34544en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record