dc.contributor.author | Yıldırım, Kenan | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2018-02-14T06:57:29Z | |
dc.date.available | 2018-02-14T06:57:29Z | |
dc.date.issued | 2017-07 | |
dc.identifier.citation | Yıldırım, K. ve Gürbüz, R. (2017). Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-Mkö) Geliştirme Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 392-410. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1749 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin matematik kaygısını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı branşlardan 487 öğretmen oluşturmaktadır. “Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-MKÖ)” nün geliştirilmesi için öncelikle literatür taraması ve farklı branşlardan öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilere uygulanan faktör analizi ile 5 faktör ve 33 maddeden oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizine ilişkin iyilik uyum indeksleri X²/sd = 2.71, RMSEA= 0.07, SRMR= 0.07, GFI= 0.91, CFI= 0.92, NNFI= 0.93 ve AGFI= 0.90’dir. Ölçeğin toplam iç tutarlılık katsayısı Cronbach Alpha (?) .91 olarak elde edilmiştir. Ölçüt geçerliliği verileri de (.81), ölçeğin amacına hizmet ettiğini göstermiştir. Yapılan analizler sonucunda, Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-MKÖ)” nün geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed at developing an instrument to determine the mathematics anxiety of teachers. The study group constitutes 487 teachers from different disciplines. First, a literature review was conducted to develop Math Anxiety Scale for Teachers (MAS-T). Also, semi-structured interviews were conducted with teachers of different subjects. An instrument consisting of 5 factors and 33 items were obtained after performing a factor analysis. Model's coherence indexes related to confirmatory factor analysis were as follows: X²/sd = 2.71, RMSEA= 0.07, SRMR= 0.07, GFI= 0.91, CFI= 0.92, NNFI= 0.93 ve AGFI= 0.90. Total internal consistency coefficient Cronbach Alpha (?) was obtained as .91. The findings of the criterion validity (.81) showed that the scale served itspurpose. After the analyses, Math Anxiety Scale for Teachers (MAS-T) was found to be a valid and reliable scale. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | matematik kaygısı | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | ölçek | en_US |
dc.subject | Validity | en_US |
dc.subject | reliability | en_US |
dc.subject | mathematics anxiety | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | scale | en_US |
dc.subject | güvenirlik | en_US |
dc.title | Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-Mkö) Geliştirme Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | A Study Of Developing A Mathematics Anxiety Scale For Teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 34544 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |