Yetenek Yönetimi Sürecinde Doktora Öğrencilerine Yönelik Akademik Potansiyel Değerlendirme Kriterleri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Citation
Gündüzalp, S. ve Boydak Özan, M. (2017). Yetenek Yönetimi Sürecinde Doktora Öğrencilerine Yönelik Akademik Potansiyel Değerlendirme Kriterleri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 368-391.Abstract
21. yüzyılın rekabet ortamı tüm sektörlerde yer alan kurumları, günün koşullarına ayak uydurabilmelerinin çalışanlarının yeteneklerine bağlı olduğunu ve yeteneklerin etkin bir biçimde yönetilmesi gerektiğini anlamaya itecektir. Bu bağlamda üniversitelerde de kurumsal başarıyı arttırma, rekabet ortamında yer bulabilme adına yeteneklerin etkin bir biçimde değerlendirilip, yönetilmesi kaçınılmaz bir hal alması öngörülmektedir. Bu öngörüden yola çıkılarak başlanmış bu çalışmanın amacı, alanda var olan yetenek yönetimi ile ilgili boşluğu doldurmak ve üniversitelerde yeteneklerin tespit edilmesi sürecinde, yetenekleri ortaya koyan kriterleri belirleyecek olan geçerli ve güvenilir “Doktora Öğrencilerine Yönelik Akademik Potansiyel Değerlendirme Kriterleri” ölçeği geliştirmektir. Bu amaçla hazırlanan taslak ölçek Fırat Üniversitesi’nde öğrenim gören yeterlik aşamasını geçmiş doktora öğrencileri ve bu öğrencilerin danışmanı konumundaki öğretim üyelerinden oluşan gruba uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS ve Lisrell paket programlarından yararlanılarak, KGO testi, Seriler Ortalaması analizi, Kaiser-Meyer-Olkin katsayısı ve Barlett Sphericity testi, Açımlayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör analizi ve Cronbach ? testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir. The environment of competition in the 21st century will drive the organizations in all industries to understand that adapting to today's conditions depends on the talents of their employees and that these talents are required to be managed effectively. In this context, assessing and managing talents effectively is anticipated to become an indispensable part of increasing corporate success in the universities and to secure one's position in the competition environment. The purpose of this study which was initiated based on this anticipation is to fill in the gap regarding talent management in the area and to develop a valid and reliable scale of "Academic Potential Assessment Criteria for PhD Students" that will identify the criteria which reveal talents during the process of identifying talents in the universities. The draft scale that was prepared for this purpose was implemented for the group consisting of PhD students who study in Fırat University and who passed the stage of qualification and instructors who are in the position of consultants for these students. SPSS and Lisrell package programs were utilized for analyzing the obtained data and KGO test, Series Average analysis, Kaiser-Meyer-Olkin factor and Barlett Sphericity test, Exploratory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis and Cronbach ? test were implemented. A valid and reliable scale was obtained as a result of the analyses made.
Collections
The following license files are associated with this item: