Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAşık, Gürsu
dc.contributor.authorYılmaz, Zuhal
dc.date.accessioned2018-02-14T06:30:56Z
dc.date.available2018-02-14T06:30:56Z
dc.date.issued2017-04
dc.identifier.citationAşık, G. ve Yılmaz, Z. (2017). Matematik Eğitimi Çalışmalarında Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğretim Deneyi Yöntemleri: Farklar Ve Benzerlikler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 343-367.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1746
dc.description.abstractTasarım tabanlı araştırma (TtA) ve öğretim deneyi yöntemleri diğer araştırma yöntemleri ile karşılaştırıldığında oldukça yeni ve güncel yaklaşımlardır. Bu yeni araştırma yöntemlerinin kuram, eğitsel içerik, materyal ve yazılım geliştirme çalışmalarında etkin rol oynayabilecek bir araştırma yöntemi potansiyeline sahip olduğu öngörülmektedir. Bu çalışmanın amacı tasarım tabanlı araştırma ve öğretim deneyi yaklaşımlarını kuramsal çerçeveleri ile açıklamak, birbiri ve diğer temel araştırma yöntemlerinden ortak ve farklı yönlerini irdelemek ve bu araştırma yöntemlerine uygun araştırma taslaklarının nasıl olması gerektiğini açıklamaktır. Çalışmanın TtA ve öğretim deneyi yöntemlerini kullanacak araştırmacılar için bir yol haritası olması hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractDesign-based research and teaching experiments are relatively new and popular intervention methods compared to other research methods. They have recognized as potential intervention methods that can generate theory, educational designs/products and technological developments. The aim of this study is to explain design-based research and teaching experiment paradigms within their theoretical framework. Moreover, the study aims to examine the similarities and differences of the two methodologies with each other and also with other research methods and to explain how research designs should be in order to fulfil the characteristics of these two research methods. Along with these aims, this study targets to frame a pathway for the researchers that will utilize these methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarım tabanlı araştırmaen_US
dc.subjectöğretim deneyien_US
dc.subjectmatematik eğitimien_US
dc.subjectsosyal yapılandırmacı yaklaşımen_US
dc.subjectgerçekçi matematik eğitimien_US
dc.subjectDesign-based researchen_US
dc.subjectteaching experimenten_US
dc.subjectmathematics educationen_US
dc.subjectsocial constructivismen_US
dc.subjectrealistic mathematics educationen_US
dc.titleMatematik Eğitimi Çalışmalarında Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğretim Deneyi Yöntemleri: Farklar Ve Benzerlikleren_US
dc.title.alternativeDesign-Based Research And Teaching Experiment Methods İn Mathematics Education: Differences And Similaritiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid145180en_US
dc.authorid190064en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record