dc.contributor.author | Aşık, Gürsu | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Zuhal | |
dc.date.accessioned | 2018-02-14T06:30:56Z | |
dc.date.available | 2018-02-14T06:30:56Z | |
dc.date.issued | 2017-04 | |
dc.identifier.citation | Aşık, G. ve Yılmaz, Z. (2017). Matematik Eğitimi Çalışmalarında Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğretim Deneyi Yöntemleri: Farklar Ve Benzerlikler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 343-367. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1746 | |
dc.description.abstract | Tasarım tabanlı araştırma (TtA) ve öğretim deneyi yöntemleri diğer araştırma yöntemleri ile karşılaştırıldığında oldukça yeni ve güncel yaklaşımlardır. Bu yeni araştırma yöntemlerinin kuram, eğitsel içerik, materyal ve yazılım geliştirme çalışmalarında etkin rol oynayabilecek bir araştırma yöntemi potansiyeline sahip olduğu öngörülmektedir. Bu çalışmanın amacı tasarım tabanlı araştırma ve öğretim deneyi yaklaşımlarını kuramsal çerçeveleri ile açıklamak, birbiri ve diğer temel araştırma yöntemlerinden ortak ve farklı yönlerini irdelemek ve bu araştırma yöntemlerine uygun araştırma taslaklarının nasıl olması gerektiğini açıklamaktır. Çalışmanın TtA ve öğretim deneyi yöntemlerini kullanacak araştırmacılar için bir yol haritası olması hedeflenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Design-based research and teaching experiments are relatively new and popular intervention methods compared to other research methods. They have recognized as potential intervention methods that can generate theory, educational designs/products and technological developments. The aim of this study is to explain design-based research and teaching experiment paradigms within their theoretical framework. Moreover, the study aims to examine the similarities and differences of the two methodologies with each other and also with other research methods and to explain how research designs should be in order to fulfil the characteristics of these two research methods. Along with these aims, this study targets to frame a pathway for the researchers that will utilize these methods. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tasarım tabanlı araştırma | en_US |
dc.subject | öğretim deneyi | en_US |
dc.subject | matematik eğitimi | en_US |
dc.subject | sosyal yapılandırmacı yaklaşım | en_US |
dc.subject | gerçekçi matematik eğitimi | en_US |
dc.subject | Design-based research | en_US |
dc.subject | teaching experiment | en_US |
dc.subject | mathematics education | en_US |
dc.subject | social constructivism | en_US |
dc.subject | realistic mathematics education | en_US |
dc.title | Matematik Eğitimi Çalışmalarında Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğretim Deneyi Yöntemleri: Farklar Ve Benzerlikler | en_US |
dc.title.alternative | Design-Based Research And Teaching Experiment Methods İn Mathematics Education: Differences And Similarities | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 145180 | en_US |
dc.authorid | 190064 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |