Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇevik Tekin, İlknur
dc.contributor.authorÇelik, Adnan
dc.date.accessioned2017-05-18T07:19:49Z
dc.date.available2017-05-18T07:19:49Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.citationÇevik Tekin, İ. ve Çelik, A. (2017). Etik İklimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Konya Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15, 71-90.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1699
dc.description.abstractÖrgüt içinde en önemli sermayenin insan unsuru olduğunun anlaşılması ile birlikte nitelikli çalışanı seçmek ve o çalışanı örgüte bağlamak önemli hale gelmiştir. Günü- müz bilgi toplumunda çalışan maliyet unsuru olarak görülmekten ziyade entelektüel sermaye birikimi olarak görülmektedir. Etik ilkeler ve davranışlardan oluşan etik iklim, örgütte bulunan iş görenlerden beklenen davranışları gösterir. Dolayısıyla bir örgütün etik iklimi işletmenin dıştan görünüşü için önemli olduğu kadar çalışanlar içinde önemlidir. Çalışmanın temel amacı, KOBİ’lerde etik iklimin örgütsel bağlılık üzerinde ne derece belirleyici ve katkı sağlayıcı olduğunun alt boyutlarıyla incelenmesidir. Örgütsel bağlılığın boyutlarını değerlendirmek amacıyla Meyer ve Allen (1990) tarafından geliştirilen 23 soruluk “Üç Boyutlu Örgütsel Bağlılık Ölçeği”, Etik İklim için ise Victor ve Cullen’in 1993 yılında geliştirdiği 36 maddelik “Etik İklim Ölçeği” kullanılmıştır. Basit tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenen 220 kişiye anket formu gönderilmiştir. Geçerli anket formlarındaki cevaplar (183) SPSS istatistik analiz programına uygun olarak kodlanmış ve analiz edilmiştir. Analiz kapsamında demografik soruların frekans dağılımları ele alınmıştır daha sonra verilerin geçerlilik analizi yapılmış, güvenilirliği (Cronbach Alpha) test edilmistir. Faktörlerin etkilesimlerini ortaya koymak amacıyla Pearson Correlation Matrix’ ten yararlanılmıstır. Son olarak değiskenlerin anlamlılığını belirleyebilmek için, regresyon analizi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractWith understating that the most important capital is man (employee) factor in an organization, selecting qualified employees and co-opt them with the organization have become essential. In Current Information society, employees are seen as the intellectual capital accumulation rather than as a factor in the costs. Ethical principles and ethical climate consisting of behaviors shows the expected behaviors of who work in an organization. Ethical climate of an organization is, therefore, important not for outward appearance of it but its employees as well. The main objective of the study is to analyze to what extent the ethical climate in SMEs has an impact on and contribute to organizational commitment together with its sub dimensions. In the study, impact of the ethical climate on organizational commitment was researched. In order to assess the dimensions of organizational commitment of employees, the 23-item “Three Dimensional Organizational Commitment Scale” developed by Meyer and Allen (1990) was used. In order to measure the ethical climate “an organizational ethical climate scale” which consists of 36 article and developed by Victor and Cullen in 1993 were used. The research was done in Small and medium-sized enterprises (SMEs) operating in the province of Konya. A survey was sent to 220 employees identified through simple random sampling method.. The statements in the valid surveys (183) were coded and analyzed using SPSS. Frequency distribution of demographic statements has been addressed within the scope of the analysis, the validity of the data and reliability (Cronbach’s alpha) were tested. Pearson Correlation Matrix was benefitted. Finally, to determine the significance of the variables, regression analysis was used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectEtik İklimen_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectKOBİ’leren_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectEthical Climateen_US
dc.subjectEmployeesen_US
dc.subjectSME’sen_US
dc.titleEtik İklimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Konya Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Ethical Climate on Organizational Commitment: Konya Small and Medium Sized Enterprises Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR199842en_US
dc.authoridTR7565en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record