dc.contributor.author | Kesik, Cengiz | |
dc.date.accessioned | 2016-12-15T07:46:11Z | |
dc.date.available | 2016-12-15T07:46:11Z | |
dc.date.issued | 2016-10 | |
dc.identifier.citation | Kesik, C. (2016). İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1139-1159. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1647 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Şanlıurfa merkez ilçelerinde bulunan 381 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kesik (2016)’ ın geliştirdiği “Bilgi Öğrenme Alanı Ölçeği”, “Duyuş Öğrenme Alanı Ölçeği”, “FTTÇ Öğrenme Alanı Ölçeği” ve “Beceri Öğrenme Alanı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, nicel araştırma modelinde olup; araştırma desenlerinden ise tarama desenindedir. 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine uygulanan ölçeklerden elde edilen veriler; yüzde, frekans ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığın alt öğrenme alanları olan; fen bilimleri bilgi düzeyleri, fen bilimlerine yönelik duyuşları, fttç algıları ve fen bilimleri becerilerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar öğrencilerin fen okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to determine the third grade primary school apostrof science literacy levels. The sample of the research is made up of 381 3rd grade students from several primary school in the central Şanlıurfa. The data collection instrument Kesik (2016)’s learning space developed by the scale is used as ‘İnformation’, ‘Perception’, ‘FTTÇ’ and ‘Skill’. The study adapts a qualitative model, while it is of a scanning pattern among research motifs. The data gathered from the scales applied on the 3rd grade students have been analyzed using proportion, frequencies and content analysis. As a result of the study, the students were found to have a high level of, wess in ‘information’, ‘perception’, ‘FTTÇ’ and ‘ Skill’ levels. These results show that the students have a high level of scientific literacy. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Bilgi | en_US |
dc.subject | Duyuş | en_US |
dc.subject | Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri | en_US |
dc.subject | Science literacy | en_US |
dc.subject | Information | en_US |
dc.subject | Perception | en_US |
dc.subject | Science-Technology-Society-Environment | en_US |
dc.subject | Science Process Skills. | en_US |
dc.title | İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Elementary School Science Literacy Level of Third Grade Students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |