Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKesik, Cengiz
dc.date.accessioned2016-12-15T07:46:11Z
dc.date.available2016-12-15T07:46:11Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.citationKesik, C. (2016). İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1139-1159.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1647
dc.description.abstractBu çalışmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Şanlıurfa merkez ilçelerinde bulunan 381 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kesik (2016)’ ın geliştirdiği “Bilgi Öğrenme Alanı Ölçeği”, “Duyuş Öğrenme Alanı Ölçeği”, “FTTÇ Öğrenme Alanı Ölçeği” ve “Beceri Öğrenme Alanı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, nicel araştırma modelinde olup; araştırma desenlerinden ise tarama desenindedir. 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine uygulanan ölçeklerden elde edilen veriler; yüzde, frekans ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığın alt öğrenme alanları olan; fen bilimleri bilgi düzeyleri, fen bilimlerine yönelik duyuşları, fttç algıları ve fen bilimleri becerilerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar öğrencilerin fen okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine the third grade primary school apostrof science literacy levels. The sample of the research is made up of 381 3rd grade students from several primary school in the central Şanlıurfa. The data collection instrument Kesik (2016)’s learning space developed by the scale is used as ‘İnformation’, ‘Perception’, ‘FTTÇ’ and ‘Skill’. The study adapts a qualitative model, while it is of a scanning pattern among research motifs. The data gathered from the scales applied on the 3rd grade students have been analyzed using proportion, frequencies and content analysis. As a result of the study, the students were found to have a high level of, wess in ‘information’, ‘perception’, ‘FTTÇ’ and ‘ Skill’ levels. These results show that the students have a high level of scientific literacy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen okuryazarlığıen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectDuyuşen_US
dc.subjectFen-Teknoloji-Toplum-Çevreen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectScience literacyen_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectScience-Technology-Society-Environmenten_US
dc.subjectScience Process Skills.en_US
dc.titleİlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerien_US
dc.title.alternativeElementary School Science Literacy Level of Third Grade Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record