Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÜltay, Neslihan
dc.contributor.authorDönmez Usta, Necla
dc.date.accessioned2016-05-31T10:48:33Z
dc.date.available2016-05-31T10:48:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÜltay, N. ve Dönmez Usta, N. (2016). Investigating prospective teachers’ ability to write context-based problems. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (2), 447-463.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000162198/5000161786
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1437
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the prospective teachers’ ability to write context-based problems about the concepts in radioactivity unit. The study is carried out in a university in Turkey with 21 prospective teachers in physics, chemistry and biology in 2014-2015 fall terms. In the study, data are collected through the papers on which prospective teachers write context-based problems about the concepts in radioactivity unit. Data are analyzed with a rubric which is developed by the researchers. According to the findings, prospective teachers are found as ‘not adequate’ at selecting daily life context. At the end of the study, it is revealed that prospective teachers understand the ‘context-based’ concept as ‘only relating something with daily life’. It is suggested that in-service courses may solve and eliminate this problem.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavramlar ile ilgili bağlam temelli soru yazabilme becerilerinin belirlenmesidir. Çalışma Türkiye’de bulunan bir üniversitede 2014-2015 güz döneminde 21 fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Çalışmada veriler öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavramlar hakkında yazmış oldukları bağlam temelli sorular aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir rubric yardımıyla değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları günlük hayattan bağlam seçmede ‘yetersiz’ bulunmuşlardır. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının ‘bağlam temelli’ kavramı ile ‘günlük yaşamla ilişkili olan herhangi bir şey’i kastettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun giderilebilmesi için hizmetiçi kurslar önerilerek çalışma sonlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectContext-based assessmenten_US
dc.subjectContext-based problemsen_US
dc.subjectProspective science teachersen_US
dc.subjectBağlam temelli değerlendirmeen_US
dc.subjectBağlam temelli problemen_US
dc.subjectFen bilimleri öğretmen adaylarıen_US
dc.titleInvestigating prospective teachers’ ability to write context-based problemsen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının bağlam temelli problem yazabilme becerilerinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR140051en_US
dc.authoridTR118087en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record