Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorİmer Çetin, Nagihan
dc.contributor.authorTaşar, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2016-05-11T08:45:36Z
dc.date.available2016-05-11T08:45:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationİmer Çetin, N. ve Taşar, M. F. (2015). Using concept maps to determine pre service science teachers views about the nature of science. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (4), 1185-1206.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000113730/5000135076
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1398
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine pre service science teachers’ understandings and concepts about nature of science via concept maps. For this purpose, concept map software program called “Inspiration” was used. The study group in this research consists of 64 pre service science teachers who are studying in the department of science education in spring semester of 2011- 2012 at a metropolitan university. Firstly, pre service science teachers were given one hour training session in concept mapping. Then, participants were introduced about “Inspiration” software program and were taught how to use it. And then, participants were asked to construct concept map about the nature of science. The results of the study showed that pre service science teachers held inadequate views about the nature of science. Also this study showed that “concept maps” can be used as assessment tool in determining understandings about the nature of science.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki kavrama ve anlayışlarının kavram haritası aracılığıyla tespit edilmesidir. Bu amaçla “Inspiration” kavram haritası yazılım programı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 bahar yarıyılında bir büyükşehir üniversitesindeki fen bilgisi öğretmenliğinde öğrenim gören 64 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada ilk olarak öğretmen adaylarına kavram haritaları hakkında bilgi vermek amacıyla bir ders saati boyunca kavram haritası eğitimi verilmiştir. İkinci ders saatinde öğretmen adaylarına Inspiration kavram haritası yazılım programı tanıtılmış ve nasıl kullanıldığı açıklanmıştır. Daha sonra öğretmen adaylarından bilimin doğası konulu kavram haritası oluşturmaları istenmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki kavramalarının yetersiz olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma, bilimin doğası hakkındaki kavramaların değerlendirilmesinde “kavram haritalarının” ölçüm aracı olarak kullanılabileceğini göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNature of scienceen_US
dc.subjectConcept mapen_US
dc.subjectInspirationen_US
dc.subjectPre service science teachersen_US
dc.subjectBilimin doğasıen_US
dc.subjectKavram haritasıen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adaylarıen_US
dc.titleUsing concept maps to determine pre service science teachers views about the nature of scienceen_US
dc.title.alternativeFen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesinde kavram haritalarının kullanılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridyen_US
dc.authoridTR2810en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record