dc.contributor.author | Çetinkaya, Çetin | |
dc.contributor.author | Ateş, Seyit | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Kasım | |
dc.date.accessioned | 2015-09-03T12:36:00Z | |
dc.date.available | 2015-09-03T12:36:00Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Çetinkaya, Ç., Ateş, S. ve Yıldırım, K. (2013). Anlam Kurmanın Zor ve Önemli Bir Becerisi: Ana Fikri Bulma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 188-210. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1172 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ana fikir bulma becerilerini incelemektir. Bu bağlamda öncelikle ana fikir bulma becerisiyle ilgili olarak ana fikir, ana fikir-konu, ana fikir-yardımcı stratejiler ve ana fikir-ulaşılan fikrin doğruluğunun gözden geçirilmesi konularına ilişkin katılımcıların görüşleri alınmıştır. Ayrıca çalışma grubuna bir bilgi verici metin verilerek ana fikrini belirlemeleri istenmiştir. Sonuçta katılımcıların ana fikir kavramına ilişkin farklı düşüncelere sahip oldukları, ana fikir ve konu arasında tam olarak ayrım yapamadıkları, metnin tekrar tekrar okunmasının ana fikrin belirlenmesi ve doğruluğunun kontrolünde temel uygulama olduğu, ana fikrin belirlenmesinde yaşanan güçlüklerin ise çoğunlukla metnin anlaşılamamasından kaynaklandığı ve öğrencilerin ana fikri belirlemede büyük ölçüde başarısız oldukları görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The study aimed to determine fifth grade elementary school students` skills of finding main idea from an expository text and opinions about main idea. With the questionnaire form, the students` opinions about relations between main idea and topic of text, concept of main idea, main idea and strategies, and main idea and monitoring whether or not it is correct was obtained. Additionally, the expository text was given to the students and asked them to find out main idea from the text. The study results showed that the students had a variety of views concerning concept of main idea, they were not exactly aware of difference between text topic and main idea, they believed that repeated readings are the best way to find out main idea from text and check whether or not it is correct. Also, they stated that the problem about finding main idea is caused by text readability and difficulty of comprehending text. The other important finding of the study revealed that the students in the research could not succeed in finding main idea from the text given. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma | en_US |
dc.subject | Anlama | en_US |
dc.subject | Ana fikir | en_US |
dc.subject | Reading | en_US |
dc.subject | Comprehension | en_US |
dc.subject | Main idea | en_US |
dc.title | Anlam Kurmanın Zor ve Önemli Bir Becerisi: Ana Fikri Bulma | en_US |
dc.title.alternative | Difficult and Curial Skill in Making: Finding Main İdea | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR115907 | en_US |
dc.authorid | TR109170 | en_US |
dc.authorid | TR19106 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |