Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBiçer, Baykal
dc.contributor.authorEr, Hafize
dc.contributor.authorÖzel, Aykut
dc.date.accessioned2015-09-03T10:28:06Z
dc.date.available2015-09-03T10:28:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBiçer, B., Er, H. ve Özel, A. (2013). Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki. Eğitimde Kuram ve Uygullama, 9 (3), 229-242.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1171
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitimöğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 245 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Tarama modeline dayalı olarak gerçekleştirilen çalışmada ölçme aracı olarak “Epistemolojik İnanç Ölçeği” ve “Eğitim İnançları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ise betimsel istatistikler, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve eğitim inançları ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır; sınıf değişkeni bakımından ise anlamlı farklılık bulunmuştur. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile eğitim inançları arasında da ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between epistemological beliefs and educational philosophies of the teacher candidates adopted regarding to the a variety of variables. The sample of the study consists of 245 teacher candidates, who study at the social studies department of the faculty of education at a state university in 2012-2013 academic year. “Epistemological Belief Scale” and “Educational Belief Scale” are the assessment instruments in this “survey model”. Descriptive statistics, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Correlation analyses are used for data analysis. According to the findings of the study, no meaningful differences have been found between the epistemological and educational beliefs of Social Studies Teacher Candidates in terms of gender; however, a meaningful difference has been spotted in terms of the class variable. A relationship has also been found between the epistemological and educational beliefs of the Social Studies teacher candidates.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim-öğretimen_US
dc.subjectEpistemolojik inançen_US
dc.subjectEğitim felsefelerien_US
dc.subjectEducation-instructionen_US
dc.subjectepistemological beliefen_US
dc.subjectEducational philosophiesen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between The Epistemological Beliefs and Educational Philosophies of the Teacher Candidates Adopteden_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR51645en_US
dc.authoridTR159072en_US
dc.authoridTR125066en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record